بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افتتاح شد


بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و 14 سفیر از کشور‌های مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد

.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در ­­بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران،​ بیش از 740 شرکت تولیدی و صادراتی هنر صنعت فرش دستباف کشور حضور دارند و گنجینه ای از قالی های دست باف در این نمایشگاه که هنر دست بافندگان و هنرمندان ایرانی است به نمایش گذاشته می شود.
در نمایشگاه امسال،​ بیش از صد تاجر فرش از کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیایی حضور می یابد تا برای خرید فرش با شرکت ها و کارگاه های تولیدی فرش قرارداد امضا کنند.
مدیر عامل شرکت فرش ایران و مجری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم، جاجیم و تابلو فرش های مختلف عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگ در معرض دید مخاطبان قرار داده شده است.
آقای مجید محمد پناه با بیان اینکه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف با تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی برپا شده است، افزود: این نمایشگاه در فضایی حدود 50 هزار متر مربع و در 14 سالن نمایشگاهی برپا شده و در آن بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوری ها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف است.
آقای محمدپناه گفت: این نمایشگاه با محوریت مرکز ملی فرش ایران و با حضور و مشارکت اتحادیه های مختلف این صنعت شامل اتحادیه تولید کنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی و متخصصان و طراحان و دیگر تشکل های صنفی این حوزه، برگزار شده است.
برگزاری چندین کارگاه علمی و آموزشی، رونمائی از برترین فرش های کشور، بافت زنده فرش و غرفه ویژه نقاشی کودکان برخی از برنامه های جانبی بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران است.
بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا 9 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 19 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403