پرونده ترمیم خانه‌های سیلزده مازندران بسته شد


پرونده ترمیم خانه‌های سیلزده مازندران بسته شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از بسته شدن پرونده تعمیر و ترمیم واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بهاری امسال در استان خبر داد و اعلام کرد که هم اکنون تمرکز بر ساخت خانه های تخریبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح های هفته دولت در ساری در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این که پیش از این تعمیر و ترمیم پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی پایان یافته و تحویل مالکان شده بود، گفت که کار تعمیر و ترمیم واحدهای باقی مانده هم به انتها رسیده است.

بر اساس گزارش های رسمی در سیل اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امسال به بیش از هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شده بود که از این تعداد ۶۸۰ وحد به طور کامل تخریب شدند.
بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در مجموع برای سیلزدگان شهری ۸۰۰ میلیون و روستایی نیز تا سقف ۷۰۰میلیون ریال وام و کمک های بلاعوض تعریف شد که تاکنون بخش زیادی از این کمک ها در اختیارشان قرار گرفت.

در استان مازندران تا دو هفته پیش برای جبران خسارت سیل و بهسازی و نوسازی مسکن حدود یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان پرداخت شده بود که حدود ۲۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ کمک بلاعوض بود و بقیه هم در قالب تسهیلات ارزان قیمت با نرخ پنج‌ درصدی پرداخت شده است.

استاندار مازندران همچنین از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی خانه های سیلزده تخریب شده خبر داد و گفت که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این خانه ها هم تا اواخر پاییز و سه ماه زودتر از بقیه نقاط تحویل سیلزدگان می شود.

دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد

استاندار مازندران همچنین در این مراسم بر تعهد دولت به تحقق وعده هایش به سیل زدگان در پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت تاکید کرد و گفت : با سامانه ای شدن ثبت نام خسارت دیدگان سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال، سعی شده تا میزان نظارت و کنترل در وضعیت پرداخت ها افزایش یابد و از این طریق از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: مشکلاتی در شروع و فرایند کار بین دستگاه ها و بانک ها به وجود آمد که با دستور و تاکید رئیس جمهور در خصوص رفع این مشکلات و شروع پرداخت خسارت ها این روند بر ریل عادی قرار گرفته است.

حسین زادگان گفت : انجام هماهنگی در این زمینه شاید موجب کندتر شدن روند پرداخت خسارت ها شده باشد اما سیل زدگان بدانند که پرداخت خسارت ها انجام می شود و به قول معروف "دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد" .
وی اضافه کرد : امروز و با بهره برداری واحد مسکونی در روستای مرزی شهرستان ساری پرونده تعمیر خانه های سیلزدگان مازندران بسته شد و ساخت واحدهای تخریب شده هم پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: تمام تلاش مسئولان برای رفع هرچه زودتر مشکلات خسارت دیدگان است و اگر قصور و کوتاهی در این زمینه دیدند برما ببخشند.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟