شناسایی بیش از 260 اثر تاریخی و فرهنگی در ابهر


شناسایی بیش از 260 اثر تاریخی و فرهنگی در ابهر

سرپرست فرمانداری شهرستان ابهر گفت: بیش از 260 اثر تاریخی و فرهنگی در ابهر شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، وجیه‌الله نوروزی شامگاه دیروز در برنامه شب‌های فرهنگی ابهر با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت مناسبی است که توانمندی‌های دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم بیان شود، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت تعداد ۶۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ و ۹۵۴ میلیارد ریال در سطح شهرستان ابهر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۲۵ پروژه عمرانی نیز با اعتبار بالغ بر ۱۳۳ میلیارد ریال به صورت کلنگ‌زنی در طول هفته دولت خواهیم داشت.

این مسئول با تاکید بر این‌که همه ما وظیفه داریم کارکرد و عملکرد نظام را به مردم بیان کنیم، ادامه داد: با شرایطی که در کشور حاکم است همه این دستاوردها از افتخاراتی است که در دولت تدبیر و امید علی‌رغم مشکلات خاص اقتصادی و تحریم‌ها حاصل شده است.

نوروزی با اشاره به این‌که مشکلات سبب نشده دولت از کارکردهای عمرانی دریغ کند، افزود: امیدواریم کم و کاستی‌های موجود نیز با همت همه مردم و مسئولان مرتفع شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌هایی که با حضور مسئولان کشوری و استانی در ابهر افتتاح خواهد شد، گفت: از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به پروژه آب‌رسانی شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس، پروژه نیروگاه ۷ مگابایتی خورشیدی، سالن ورزشی باقرالعلوم، افتتاح دو آموزشگاه و پروژه چمن مصنوعی ناحیه شریف‌آباد اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ابهر تعداد پروژه‌های دهیاری را ۲۷ عنوان اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها در ۲۳ روستای ابهر در طول هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوروزی با اشاره به این‌که شهرستان ابهر در دوران دفاع‌مقدس حدود ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، ادامه داد: ۸۵۳ جانباز و ۹۴ آزاده نیز حاصل جان‌فسانی ابهری‌ها در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که در شهرستان ابهر بیش از ۲۶۰ آثار تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است، بالای ۱۲۵ عنوان از این آثار به ثبت رسیده‌ که شامل محوطه‌ها، تپه‌های باستانی، ابنیه‌های تاریخی ارزشمند، از جمله تپه تاریخی قلعه تپه با قدمتی بیش از هفت‌هزار سال است.

سرپرست فرمانداری ابهر با اشاره به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیان کرد: از مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به امامزاده شاهزاده زیدالکبیر ابهر، آرام‌گاه پیراحمد زهرنوش، امام‌زاده اسماعیل شناط، امام‌زاده یعقوب صائین‌قلعه، روستای گردشگری درسجین، چشمه علی‌بلاغی، آبشار کوله‌خانه ابهر، سد کینه‌ورس و مسجد تاریخی قروه اشاره کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403