اخبار کوتاه فرهنگی و اجتماعی گیلان


اخبار کوتاه فرهنگی و اجتماعی گیلان

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان گیلان به منظور تربیت نیروهای متخصص برای ارتقای مباحث امدادی و عملیاتی از علاقمندان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت نام می کند.

وی اظهار داشت: از علاقمندان در رشته های مقطع کاردانی شامل امداد و سوانح ، انبارداری ، بازرگانی و توانمند سازی آسیب دیدگان در حوادث و در رشته های مقطع کارشناسی شامل مدیریت بحران در اماکن، مدیریت عملیات امداد و نجات، مدیریت امداد و سوانح ، مدیریت و فرماندهی عملیات در حریق و حوادث ، مددکاری روانی و اجتماعی در بحران ثبت نام می شود.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی ww.sanjesh.org مراجعه کنند.

* تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوانان سالم در گیلان

۱۱ دانش آموز و هفت فرهنگی از استان گیلان از برگزیدگان هشتمین جشنواره کشوری نوجوان سالم در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا در مراسم پایانی جشنواره نوجوان سالم که در مشهد برگزار شد، ۱۱ دانش آموز گیلانی در چهار رشته، فیلم داستانی، نقاشی، روزنامه دیواری و ایده پردازی رتبه های برتر کشوری را از آنِ خود کردند.

در بخش فرهنگیان و در زمینه پروژه های ابتکاری و ستادی گیلان، طرح خیرین پیشگیری توسط سید محمد صادق میرصالحی، یدالله رضایی، جابر دادفر و سجاد بامداد شایسته تقدیر شدند. در این همایش از سید کاظم حسینی رئیس اداره مشاوره، جابر دادفر رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی به عنوان روسای برتر و زهرا نامور کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قدردانی شد.

در مرحله منطقه ای ۴۶ هزار نفر در جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند که پس از داوری در مرحله استانی، ۶۵ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

* اجرای طرح نماز کلید بهشت در گیلان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح نماز کلید بهشت در این استان برای سومین سال متوالی خبر داد.

سیروس محمدی در جلسه کمیته اجرایی طرح نماز کلید بهشت افزود: پیش بینی می شود که افزون بر چهار هزار سوادآموز با فرهنگ صحیح نمازخوانی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: سازمان نهضت سوادآموزی در کنار آموزش مهارت سواد، طرح هایی مانند نحوه صحیح خوانی نماز را در یک دوره ۱۶ ساعته به سوادآموزان آموزش می دهد.

وی درباره شیوه اجرای این طرح در سال جاری خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ۸۰۳ آموزش دهنده از ۱۴ شهرستان و منطقه در دوره آموزشی تخصصی شرکت خواهند کرد و پیش بینی می شود بیش از ۴۲۰۰ سوادآموز استان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

حجت الاسلام حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز با استقبال از اجرای طرح نماز کلید بهشت اظهار داشت: توجه به مسئله نماز باید در سرلوحه همه امور قرار گیرد و این طرح فرصتی خوبیست تا با اجرای آن نحوه صحیح خوانی و آداب نماز در بین سوادآموزان و خانواده های آنان مورد توجه قرار گیرد.

با اجرای طرح نماز، کلید بهشت در دو سال گذشته، ۷۶۵ آموزش دهنده در ۱۸ شهرستان پس از طی دوره آموزشی، به ۵ هزار و ۵۱ سوادآموز، صحیح خوانی نماز را آموزش دادند.

* نشست شهردار رشت با اعضای شورای کار شهرداری

شهردار کلانشهر رشت در نشست با اعضای شورای کار شهرداری رشت ضمن ابراز خشنودی از موجودیت چنین شورایی در این مجموعه بیان داشت: شوراهای اسلامی کار دارای اختیاراتی قانونی است که به واسطه آن می تواند بازوان توانمند و یار و همراه مدیریت شهری باشد.

ناصر حاج محمدی همدلی و اتحاد کارکنان را برای برون رفت از مشکلات مهم دانست و خاطر نشان کرد: شورای اسلامی کار با توجه به اینکه حلقه اتصال مدیریت و کارکنان است می تواند نقش بارزی در ایجاد همدلی ایفا کند.

وی به حل مشکلات تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه کارکنان اشاره و اضافه کرد: تعاونی های شهرداری رشت باید پر قدرت به فعالیت خود ادامه دهند و در آینده نزدیک برای مسکن کارکنان نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری رشت نیز در این نشست با بر شمردن مشکلات پرسنل اظهار داشت: کارکنان شهرداری از مظلوم ترین کارمندان در ادارات و سازمان ها هستند و همواره در همه بحران ها در گرما و سرما حضور دارند.

جواد شهند با اشاره به همراهی شورای اسلامی کار با شهردار رشت افزود: اعضای شورای کار منتخبان و معتمدان کارکنان هستند و در راستای منافع کارکنان از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس