ارائه خدمات پزشکی رایگان در روستاهای کم‌برخوردار مهاباد


ارائه خدمات پزشکی رایگان در روستاهای کم‌برخوردار مهاباد

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد گفت: به مناسبت روز پزشک، 130 نفر از اهالی روستاهای مناطق کم‌برخوردار این شهرستان خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

سرهنگ علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه پزشکی شامل ۲ پزشک عمومی، ماما، دارویار و روانشناس بودند که در مجموع به بیش از ۱۳۰ نفر از اهالی روستای «حاجی‌علی‌کند» و روستاهای اطراف آن خدمات مختلف ارائه دادند.

وی با بیان اینکه این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، داروی رایگان و خدمات مامایی، روان‌شناسی، تزریقات و پانسمان را نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه کردند، افزود: غربالگری اولیه بیماری‌هایی مختلف مانند فشار و قندخون نیز از مراجعه کنندگان انجام شد تا در صورت نیاز بیماران به پزشک متخصص ارجاع شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹ تیم پزشکی به مناطق کم‌برخوردار این شهرستان اعزام شده‌اند، افزود: در این اعزام‌ها پزشکان متخصص و عمومی حضور داشتند که در مجموع به یکهزار و ۳۰۰ نفر خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند.

سرهنگ حسینی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۲۷ تیم پزشکی دیگر از سوی کانون بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار این شهرستان اعزام می‌شوند تا مجموع تیم‌های اعزام شده به ۳۶ تیم برسد.

مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۸ تیم بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی رایگان ارایه کردند.

اول شهریور سالروز تولد ابن‌سینا پزشک حاذق قرن چهارم هجری قمری، به عنوان روز پزشک در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است که ۷۰ هزار نفر آن در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری ساکن هستند.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا