افتتاح 240 میلیارد ریال طرح آذربایجان‌غربی در نخستین روز از هفته دولت


افتتاح 240 میلیارد ریال طرح آذربایجان‌غربی در نخستین روز از هفته دولت

ارومیه– ایرنا– نخستین روز از هفته دولت امسال با افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی، کشاورزی و اقتصادی در 11 شهرستان آذربایجان‌غربی همراه بود که برای اجرای آنها در مجموع نزدیک به 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه از سوی دولت و بخش خصوصی انجام شده بود.

طرح‌های عمران شهری و روستایی، مسکن مددجویی، برق رسانی روستایی، ارتقای خدمات مخابراتی، آسفالت روستایی، آب روستایی، آبیاری تحت فشار، واحدهای تولیدی و افتتاح بخشداری از جمله این طرح‌ها بود.

توسعه بیمارستان شهید بهشتی چالدران شامل اتاق‌های عمل، بخش بستری، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو و رادیولوژی از جمله طرح‌هایی بود که همزمان با نخستین روز از هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی چالدران در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر در ۲ طبقه با ۳۹ تخت بستری شامل بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، اتاق عمل، بستری، بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو و با ۷۵ میلیارد ریال هزینه ساخته شده و برای تجهیز آن نیز بیش از ۲۳ میلیارد ریال صرف شده‌ است.

همچنین طرح ساماندهی و بهسازی پارک ملت شهر سیه‌چشمه در نخستین روز از هفته دولت با بیش از هفت میلیارد ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طبق گفته شهردار سیه‌چشمه عملیات ساماندهی و بهسازی پارک‌شهر در مساحت سه هکتار با بیش از هفت میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شامل عملیات آسفالت‌ریزی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع، یک‌هزار مترمربع جدول‌کشی، ۵۰۰ مترمربع بتن پلاک و خرید مبلمان و تجهیزات روشنایی انجام شد.

مرحله نخست طرح ساماندهی ورودی بوکان از سمت مهاباد نیز از طرح های افتتاحی روز نخست هفته دولت بود و طبق گفته شهردار بوکان این طرح با هدف توسعه فضای سبز و همچنین زیباسازی ورودی‌های سطح شهر از اوایل تیر سال‌جاری در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

طرح ساماندهی ورودی مهاباد به شهر بوکان دارای ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر طول و ۲ باند ۹ متری بوده که در حد فاصل فلکه امیرآباد تا نزدیک جایگاه پمپ بنزین اجرا شده است.

برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده و فاز دوم و نهایی آن پس از تهیه زمین برای احداث فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

در قالب اجرای این طرح ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع جدول‌گذاری و ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام و در مدت زمان سه ماه توسط شهرداری اجرا شده است.

همزمان با شروع هفته دولت در مهاباد چهار طرح مختلف شامل دانه‌بندی شن و ماسه، کارگاه تولیدی مبل، واحد تولیدی مایع شوینده و آسفالت معابر روستایی با ۱۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد در حاشیه افتتاح کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه این شهرستان گفت: این طرح با ۲۳ میلیارد ریال هزینه احداث شده که ۲۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی و سه میلیارد ریال آن نیز از طرف صندوق کارآفرینی امید و از محل صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

کامران کریمی‌آذر ادامه داد: شن و ماسه این کارگاه تولیدی از نوع آتش‌نشانی درجه یک است که برای اولین بار در سطح شهرستان تولید می‌شود.

وی ظرفیت سالانه این واحد را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در این واحد ۱۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۳ نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رییس صنعت، معدن و تجارت مهاباد نیز گفت: کارگاه تولیدی مایع شوینده با ظرفیت روزانه هزار لیتر و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

صادق قادری اظهار داشت: کارگاه تولیدی مبلمان نیز با ۵۰ میلیارد ریال هزینه در فضایی به مساحتی پنج هزار مترمربع احداث شده و برای ۵۰ نفر اشتغال‌ مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: این کارگاه تولیدی قادر است سالانه بیش از سه هزار دست انواع مبل تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور کند.

بخشدار بخش مرکزی مهاباد هم حاشیه افتتاح طرح آسفالت روستای «خاتون‌باغ» گفت: این طرح شامل آسفالت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع از معابر این روستا را شامل می‌شود که با بیش از سه میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید و بیش از ۲ هزار نفر از ساکنان این روستا از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سلیمان پاکزاد اظهار داشت: آسفالت معابر هشت روستای دیگر در بخش مرکزی مهاباد در طول هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع شامل ۸۵ هزار مترمربع معابر روستایی است.

هشت طرح عمرانی و برق‌رسانی با اعتبار سه میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در میاندوآب به بهره‌برداری رسید؛ فرماندار میاندوآب در آیین افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل برق‌رسانی، احداث و بهسازی مسکن مددجویی است که در کنار آنها، کلنگ‌ پایگاه امداد و نجات هلال احمر نیز بر زمین زده شد.

مهدی قهرمانی گفت: ۶ پروژه افتتاح شده شامل رفع حریم شبکه، تامین برق مشترکان در کوی البرز میاندوآب، رفع ضعف ولتاژ، اصلاح ساختار شبکه و رفع حریم در کوی‌های رسالت و وکیل‌کندی، خیابان فرهنگ، انبار غله، روستاهای «چالخماز» و «گاومیش‌گلی» است که برای اجرای آنها در مجموع پنج میلیارد و ۳۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: به همین مناسبت ۱۴ واحد مسکن مددجویی با هزینه هفت میلیارد ریال و ۹۰ واحد مسکن بهسازی شده روستایی نیز با صرف ۱۸ میلیارد ریال به صورت نمادین در روستای آرمناک میاندوآب به بهرهبرداری رسید.

وی اضافه کرد: برای احداث هریک از این واحدها ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به نرخ چهارصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله به صاحبان آن اختصاص یافته است.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت کلنگ ساخت ساختمان پایگاه جاده‌ای هلال‌احمر میاندوآب نیز در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع و با زیربنای ۲۱۰ مترمربع به زمین زده شد.

«قهرمانی» گفت: برای ساخت این پایگاه، ۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته و پیشبینی می‌شود احداث آن در کمتر از یک‌سال به اتمام برسد.

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر میاندوآب به عنوان تنها پایگاه دائمی میاندوآب از سال ۱۳۸۳ در محور میاندوآب - مهاباد در محدوده روستای «برده‌رشان» به صورت کانکسی بود که با تکمیل این طرح این پایگاه صاحب ساختمان می‌شود.

طرح گازرسانی به روستای «ماراکومی» ماکو نیز در نخستین روزاز هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید؛ رییس شرکت گاز ماکو بیان کرد: گازرسانی روستای «ماراکومی» با ۲۸ میلیارد ریال هزینه اجرایی شد و با افتتاح آن ۴۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

رسول نوری‌نسب طول شبکه‌گذاری این طرح را هفت کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: کل مسیر شبکه‌گذاری این روستا سنگلاخی بود و با گازرسانی این مسیر طرح‌های بوم‌گردی نیز از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می‌شود.

طرح آبیاری تحت فشار - بارانی و مرمت و بازسازی قنات چهار روستای ماکو نیز در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو در این خصوص گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار - بارانی در روستاهای کشمش تپه و غله زاسی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اجرا شده‌ است.

قاسم تاروردی‌زاده ادامه داد: با بهره‌ برداری از این طرح، هشت هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و ۱۴ خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

وی همچنین به افتتاح ۲ قنات در روستاهای تیکمه و کهریز اشاره کرد و افزود: با مرمت و بازسازی این قنات‌ها، ۱۳ هکتار از اراضی پوشش داده می شود و ۱۲ خانوار از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

افزایش پهنای باند اینترنت شهرستان پیرانشهر، سه طرح مخابراتی شامل دکل ۴۲متری دیتا برای پوشش مکالمات تلفن همراه و اینترنت ۴G شهرهای محمودآباد وکشاورز و همچنین ۹ روستای اقماری، تیر پارک شهر پلدشت در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع، ۶ طرح توسعه برق رسانی شهری و روستایی و ۲ طرح مخابراتی در اشنویه از دیگر طرح‌های افتتاحی روز نخست هفته دولت بود.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی همزمان با هفته دولت ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

هفته دولت همواره یکی از هفته‌های پربرکت برای افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی، زیرساختی و اقتصادی در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه و افزایش خدمت‌رسانی به مردم به شمار می‌رود و در روزهای مختلف این هفته طرح‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی