چرا همه به این وضعیت دچار شده اید؟


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)تلویزیون الجزیره طی خبر رسمی اعلام کرد که میان هیات آمریکایی و هیات طالبان در قطر توافق شده تا حکومت موقت چهارده ماهه در افغانستان ایجاد شود. این حکومت شامل سران فعال سیاسی احزاب مختلف و...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)تلویزیون الجزیره طی خبر رسمی اعلام کرد که میان هیات آمریکایی و هیات طالبان در قطر توافق شده تا حکومت موقت چهارده ماهه در افغانستان ایجاد شود. این حکومت شامل سران فعال سیاسی احزاب مختلف و نماینده های طالبان می باشد.

اما زلمی خلیلزاد رییس هیات آمریکایی مذاکره کننده باطالبان در توییترش نوشت که درباره دولت موقت صحبتی نشده است ولی ایجاد حکومت موقت را نیز رد نکرد.
همچنین سهیل شاهین سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان نیز در صفحه توییترش نوشت که هنوز توافقی پیرامون دولت موقت نشده است.

در این میان، اشرف غنی خبر نشر شده از تلویزیون الجزیره را جدی گرفته و برای اینکه از قافله عقب نماند، بدون فوت وقت و تحقیق لازم، خود را به عربستان رسانید تا شاید با کمک عرب ها در دولت آینده پست رسمی در حکومت به دست آورد. غافل از اینکه اینها بازی های برنامه ریزی شده در سفارت آمریکا است و فعلا جنبه عملی ندارد.

در حقیقت، صلح با طالبان، حکومت موقت، انتخابات، انتحار و انفجار، دخالت روسیه و ایران و چین، همه و همه بازی هایی است که در سفارت آمریکا طرح ریزی شده و یک به یک به ترتیب اجرایی می شود.

شما فکر می کنید هزار و چهارصد نفر کارمند رسمی و محلی در سفارت آمریکا در کابل چه می کنند؟ اینها بیکار که نیستند و یا از چشم و ابروی این کشور خوش شان آمده باشد و برای تفریح به کابل آمده و در سفارت آمریکا کارمند شده باشند. اینها همه متخصصان اقتصادی و معدن شناسان و سنگ شناسان و مشاوران نظامی و سیاسی و روانشناسان زبده آمریکایی هستند که از خانه و کاشانه شان دور شده و همه خطرات را بجان خریده اند تا در راستای منافع کشورشان، افغانستان را غارت کنند.

پنج ماه پیش، تقریبا در آغاز رسمی بازی دولت موقت، آمریکایی ها عمران خان را در جریان این بازی گذاشتند ولی عمران خان نتوانست رازداری کند و این مساله را چندصباحی در دل نگهدارد و افشا نکند، وی سریع خبرنگاران را در دفتر کار خود دعوت کرد و از ایجاد حکومت موقت در افغانستان خبر داد.
عمران‌خان، حکومت افغانستان را به بن‌بست کشیدن گفتگوها متهم ساخت و پیشنهاد کرد که ایجاد یک ادارۀ موقت در افغانستان، راه حل به این بن‌بست به میان آمده درگفتگوهای صلح با طالبان خواهد بود.
عمران‌خان گفت که حکومت افغانستان در گفتگوهای صلح یک مانع است زیرا بر گفتگوهای طالبان با کابل تأکید می‌ورزد. نمی‌توانم بگویم که چی زمانی نیاز است تا یک حکومت موقت ایجاد شود و سپس یک انتخابات آزاد برگزار شود.

هرچند بحث ایجاد حکومت موقت از اوایل مذاکرات آمریکایی ها با طالبان مطرح شده است اما اینکه چه زمانی بصورت رسمی این پروسه کلید می خورد و جناب غنی رسما از جانب آمریکایی ها برکنار می شود، معلوم نیست ولی این بازی خوبی است تا همه سرگرم باشند و کارشناسان سفارت امریکا دقت بیشتری بر غارتگری های شان داشته باشند.

تا حالا به این نکته توجه کرده اید، چیزی را که خود ساخته و پرورش داده و در همه زمینه ها تامین اش کرده اند، باز می نشینند و با دست ساخته خود ماه ها مذاکره می کنند! خوب دست ساخته خود را به راحتی می توانند از بین ببرند. چرا این کار را نمی کنند...؟

واقعیت قضیه این است که در بازی آمریکایی ها با افغانستان، نه می شود منتظر حکومت موقت موثر بود و نه انتخابات شفاف، فعلا بناچار، همه تن به بازی های آنان سپرده و همه دروغ های شان را باور کرده و پشت سرهم فریب شان را می خورند، در حالیکه خود می دانند فریب است اما می خواهند باور کنند که راست در حالیکه اصلا راست نبوده و نیست...!
چرا همه به این وضعیت دچار شده ایم؟

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا