زنان سهم 12 درصدی از بیمه صندوق عشایر و روستایی دارند


زنان سهم 12 درصدی از بیمه صندوق عشایر و روستایی دارند

سنندج - ایرنا - هشت هزار و 73 نفر از زنان کردستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که سهم 12 و نیم درصدی از کل افراد تحت پوشش این بیمه را شامل می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۶۳ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مندند که زنان سهم ۱۲ و نیم درصدی از این میزان را دارند و در این راستا باید تلاش بیشتر شود که سهم آنان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سازمانی دولتی است که جزء زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند.

جبار احمدپور افزود: در طول این سال ها برای ۲ هزار و ۵۹ نفر از افراد تحت‌ پوشش در استان، به تفکیک یک هزار و ۱۱۵ حکم فوت، ۲۱۶ حکم از کارافتادگی و ۷۲۸ حکم بازنشستگی صادر شده است.

وی اضافه کرد: جامعه هدف در اصل روستاییان و عشایر هستند که از چند سال پیش کشاورزان غیر ساکن که ارتباط سکونتی و کشاورزی با روستا دارند، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با هر نوع شغل، اعضای سازمان نظام کشاورزی، دامپزشکی و قالیبافان نیز می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: این صندوق یک نهاد دولتی است که از سال ۱۳۸۴ در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه فراگیر مردم کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

احمدپور یادآور شد: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد پوشش بیمه ای می‌توانند با عضویت اختیاری در این صندوق و پرداخت حداقل دو میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حداکثر شش میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال از خدمات حمایتی بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشداران و دهیاران می توانند به بهترین صورت ممکن به ترویج این بیمه در روستاها کمک کنند، تاکید کرد: فراگیر شدن این بیمه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌های دوران پیری بسیار موثر است.

احمدپور افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر و ثبت‌ نام افراد جدید، مردم را نسبت به این خدمات ارزان دولت برای بیمه روستاییان و عشایر آگاه کنیم.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی