غنی: مذاکرات طالبان و آمریکا تحت نظارت دولت افغانستان برگزار می‌شود


غنی: مذاکرات طالبان و آمریکا تحت نظارت دولت افغانستان برگزار می‌شود

رئیس جمهور افغانستان گفت: مذاکرات طالبان و آمریکا تحت نظارت دولت افغانستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود در مراسم سالگرد استقلال افغانستان در قصر درالامان گفت: ما امروز قصر ویران شده دارالامان، را دوباره احیا کردیم. قد برافراشتن دارالامان به همان عظمت تاریخی آن با ایستاد شدن دوباره ملت ما، شباهت عجیبی دارد.

وی افزود: این قصر یک نمونۀ از تاریخ است که نشان می‌دهد ما دارای دولت، عزت و وقار بوده ایم. یاد و خاطرۀ غازی امان الله خان را تازه نگه‌ میداریم و به افتخار از آن یاد می‌کنیم، اما هدف اصلی ما یادآوری از استقلال و تجلیل از آن است.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: تروریست‌ها با کشتار مردم باعث تعویق از مراسم استقلال شدند، اما آنان هرگز موفق نخواهند شد تا ما را از مسیر ترقی، تحول، پیشرفت و آزادی خواهی منحرف کنند.

وی تاکید کرد: ملت عظیم افغانستان با اراده آهنین این مسیر را انتخاب و طی خواهد کرد. روز استقلال افغانستان فرصتی است برای تحـکیم وحدت ملی، همبستگی ملی و تجدید تعهد برای یک تحول و آینده بهتر.

غنی ادامه داد: دشمنان افغانستان بسیار تلاش کردند که نمادهای تاریخی ما را از بین ببرند، اما این تلاش صدها سال است که به ناکامی می انجامد و ما از خاک و خاکستر تهاجم و تجاوز بر میخیزیم.

وی خاطر نشان کرد: تندیس های بودا را با باروت های هدیه شده از سوی دشمنان مضطرب تخریب کردند، بودای ساخته شده از خاک ویران شد ولی بودای که نشان میدهد ما هیچگاه بی‌علم نبوده ایم قابل ویرانی و انفجار نیست. هیچ باورتی نمی‌تواند هویت ما را انفجار دهد.

وی افزود: آثار تاریخی ننگرهار و میرزکی پکتیا را تاراج کردند و در پنجاب در خانه های خویش به نمایش گذاشتند، آنان بخاطر این کار کردند تا ننگرهار و پکتیا را از تاریخ عظیم شان جدا سازند و این دو ولایت را بخشی از قلمرو خود بدانند.

رئیس جمهور افغانستان گفت:هدف از افتتاح قصر دارالامان این نیست که ملت فقیر ما به کاخ نیاز دارد. نه، این بخاطریست که نشان بدهیم هرقدر فقیر شویم هویت فروش نیستیم.

وی اضافه کرد: به ننگ تاریخی این ملت که دولت قوی نداشته است، باید پایان بدهیم و تنها جمهوریت است که مساوات هر افغان با افغان دیگر در آن تامین می شود. جمهوریت گمشدۀ تاریخ ملت ماست که آن را باز یافته ایم و بیرق سه رنگ نماد اجماع ما برای بودن زیر یک چتر واحد ملی می باشد.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: خانواده‌های که فرزندان شان در قوای امنیتی و دفاعی داخل خدمت اند، نگین های جامعه ما هستند.

وی یادآور شد: ما صلح می آوریم، صلح که در آن وقار ما تحکیم یابد و ملت ما بی صدا و گنگ نشود و دختران ما بدون ترس به مدرسه برود و زنان در دولت، اقتصاد و جامعه مشارکت عظیم داشته باشند و تمام افغان ها زیر بیرق سه رنگ باشند.

وی گفت که ما به هیچ گروه اجازه گذاشتن باروت در زیر هویت زیبای ملی خویش را نمی‌دهیم.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: مذاکراتی که اکنون میان آمریکا و طالبان در خصوص صلح جریان دارد، تحت نظارت ما قرار دارد و فعلا در این زمینه سکوت کردیم. بعد از اینکه آمریکا و طالبان به توافق رسیدند، مذاکرات میان دولت افغانستان و این گروه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد که انتخابات برگزار می شود و برای بقای جمهوریت انتخابات شفاف بسیار مهم است.

/انتهای پیام/

غنی: مذاکرات طالبان و آمریکا تحت نظارت دولت افغانستان برگزار می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس