حمله به کاروان ناتو در مرکز افغانستان| طالبان: 7 آمریکایی کشته شدند


حمله به کاروان ناتو در مرکز افغانستان| طالبان: 7 آمریکایی کشته شدند

صبح امروز یک کاروان نیروهای نظامی خارجی در پروان واقع در مرکز افغانستان مورد حمله قرار گرفت؛ طالبان از کشته شدن 7 آمریکایی در این حمله خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، صبح امروز شنبه (2 سنبله) یک کاروان نظامی نیروهای خارجی در ولایت پروان افغانستان مورد حمله طالبان قرار گرفت.

منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند که کاروان نیروهای ناتو در شهرستان صیاد ولایت پروان در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام،‌ آماج حمله قرار گرفته است.

«محمد محفوظ ولی زاده»، فرمانده امنیتی پروان در این باره گفت که این رویداد تلفاتی جانی نداشته است،‌ اما دو تانک نیروهای خارجی در اثر انفجار تخریب شده‌اند.

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این رویداد توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شده و در نتیجه آن ۲ تانک نیروهای خارجی تخریب، ۷ سرباز خارجی کشته و ۴ تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفت که در 8 دوره مذاکرات قبلی طالبان با آمریکا، جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان همواره یکی از اختلافات میان 2 گروه بود.

به‌طوری که طالبان اعلام کرد تنها پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به آتش‌بس و مذاکره با دولت افغانستان تن می‌دهد.

اما دفتر ماموریت حمایت‌های قاطع (ناتو) در افغانستان با انتشار مطلبی ادعای طالبان را رد کرد و گفت که در این رویداد هیچگونه آسیب و تلفاتی به نیروهای خارجی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، در این رویداد،‌ تنها مغازه‌ها و مردم محل خساراتی را متحمل شده‌اند.

به گزارش فارس، «نیروهای حمایت قاطع» تحت رهبری ناتو که در افغانستان مستقر هستند چهارشنبه گذشته اعلام کردند که دو نظامی دیگر آمریکا در افغانستان کشته شدند.

از ابتدای سال 2019 میلادی این دوازدهمین نظامی تروریست آمریکایی بود که در افغانستان کشته شد.

انتهای پیام/ ر

حمله به کاروان ناتو در مرکز افغانستان| طالبان: 7 آمریکایی کشته شدند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام