اولین دوره مسابقات بین المللی کبدی جوانان جهان در کیش برگزار می شود


اولین دوره مسابقات  بین المللی کبدی جوانان جهان در کیش برگزار می شود

کیش - ایرنا - اولین دوره مسابقات کبدی جوانان جهان با حضور 24 کشور درجزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه اجرایی این رویداد بین المللی عصر شنبه در نشستی با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اورسجی رئیس فدراسیون کبدی کشور در محل فدراسیون کبدی امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه اولین دوره رقابتها کبدی جهان ۱۸ لغایت ۲۵ آبان ماه به میربانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

پس امضای این تفاهمنامه علامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و در نشست مشترک خبری با رئیس فدراسیون کبدی کشور ضمن اعلام این آمادگی آمادگی این جزیره برای برگزاری اولین دوره مسابقات کبدی جهان توضیح داد: جزیره کیش با برخورداری از ۶ هزار متر فضای مسقف و بیش از ۱۴۰هزار متر فضای باز ورزشی دارای امکانات و زیر ساختهایی مناسب و استانداردی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است .

غلامحسین مظفری افزود: با سال ها تلاش مسئولان منطقه و ساکنان سخت کوش جزیره کیش، امروز این جزیره به منطقه ای با ظرفیت های بسیار خوب برای رویدادهای ملی و بین المللی در عرصه های مختلف از جمله ورزش مبدل شده و ما آماده ایم تا با تمام توان میزبانی شایسته برای رقابت های بین المللی کبدی جوانان جهان باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین شمار فراوان فضاهای اقامتی و هتل های پیشرفته را از جمله ظرفیت های مهم کیش برای میزبانی از رویدادهای بین المللی ورزشی برشمرد و اضافه کرد: بخشی از امکانات ما در حوزه ورزشی مهیا است و بخشی نیز به روز رسانی می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین توسعه ورزش های ساحلی را از الویت های بخش ورزش کیش اعلام و تاکید کرد: موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در زمان برگزاری این مسابقات در جزیره کیش با تمام توان و امکانات خود در خدمت هواداران تیم کبدی کشور و اصحاب رسانه خواهد بود تا زمینه سفر سهل و کم هزینه آنها به کیش فراهم شود.

همنین در این نشست خبری، اورسجی رییس فدراسیون کبدی کشور با ابراز خرسندی از تعامل همدلانه دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش و همچنین دکتر امیری رئس موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش برای میزبانی این مسابقات گفت: آنچه در مسابقات ملی جوانان جهان در کیش بیش از قهرمانی تیم کشورمان حائز اهمیت است فرصت گرانقدر معرفی ظرفیت های جزیره کیش در سطح بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه میزبانی رقابت های بین المللی یکی از راهکارهای مهم ارتقاء توانمندی های ورزشکاران کشورمان است گفت: برای توسعه گردشگری ورزشی باید بتوانیم میزبان موفقی برای مسابقات بین المللی باشیم و در این مسیر جزیره کیش بهترین منطقه کشور برای برگزاری رویدادهای ورزشی است.

رییس فدراسیون کبدی کشور افزود: موفقیت تیم کبدی کشورمان در بازی های جاکارتا یک اتفاق بزرگ و خوشایند ملی بود که سالروز این پیروزی هم به عنوان روز ملی کبدی نام گذاری شد تا همه ساله هموطنان این روز شیرین در ورزش کبدی کشور را به خاطر داشته باشند.

همچنین امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم در سخنانی توسعه ورزش قهرمانی و پهلوانی را از برنامه های راهبردی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش برشمرد و تاکید کرد: جزیره کیش باید به قطب ورزشی کشور و منطقه تبدیل شود و برای تحقق این هدف با قوت در جهت تقویت زیرساخت ها و استاندارد سازی اماکن ورزشی مطابق با استانداردهای روز فدراسیون های جهانی گام برمی داریم.

وی نیاز نداشتن به روادید برای ورزشکاران و مهمانان خارجی جهت سفر به کیش، امکانات اقامتی پیشرفته، نبود ترافیک و حمل و نقل روان شهری را از مزایای برگزاری رقابت های ورزشی بین المللی در جزیره کیش برشمرد و گفت: تبدیل کیش به پایگاه برگزاری مسابقات ورزش های دریایی و ساحلی از اولویت های ما است و یقین داریم جزیره کیش می تواند در این زمینه به قطب منطقه ای و آسیایی تبدیل شود.

امیری خراسانی با اعلام آمادگی برای ایجاد کنفدراسیون برخی رشته های ورزشی در کیش تصریح کرد: تعامل مسئولان ورزش کشور برای فراهم کردن زمینه ایجاد این کنفدراسیون های بین المللی در کیش به ارتقاء ورزش کشور و توسعه گردشگری ورزشی کمک می کند.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس