استاندار: کردستان حق برخورداری از دانشگاه‌های دولتی بیشتری دارد


استاندار: کردستان حق برخورداری از دانشگاه‌های دولتی بیشتری دارد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: در حوزه آموزش عالی خود را با استان های بزرگ مقایسه نمی کنیم ولی حق مسلم مردم این استان است که همانند مناطق همجوار از چند دانشگاه دولتی برای تحصیل فرزندانشان برخوردار شوند.

بهمن مرادنیا عصر شنبه در شانزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان با محوریت توسعه آموزش عالی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: برخورداری کردستان از دانشگاههای دولتی نیازمند بازنگری در توسعه آموزش عالی است و ما هم باید مثل استان‌های همجوار، چند دانشگاه دولتی داشته باشیم.

وی خواستار صدور مجوز ایجاد دانشگاه صنعتی برای کردستان شد و افزود: این درخواست حداقلی مردم است تا دید عدالت محور در حوزه آموزش عالی محقق و بخشی از عقب ماندگی های مزمن کردستان جبران شود.

مردانیا به گذشت ۱۰ سال از آغاز احداث دانشکده های صنعت و معدن قروه و فنی و حرفه ای سقز اشاره کرد و یادآور شد: وجود معادن و صنایع و بخاطر اینکه سقز دومین شهر بزرگ استان است، مستحق برخورداری از این دانشکده اقماری است که انتظار می رود هر چه سریع‌تر وضعیت این طرح ها تعیین تکلیف شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه چنین طرح های نیمه تمامی برای مردم نشان از کم توجهی و یا بی توجهی ماست و آثار زیان بار نامناسبی در پی دارد، تاکید کرد: از وزارت علوم مطالبه ۱۰۰ درصدی نداریم و بخشی از هزینه های این طرح ها و نیز توسعه آموزش عالی را استان می پذیرد، انتظار ما صدور مجوزهای لازم از سوی وزارتخانه است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه دوم شهریور برای بازدید از پروژه بهره‌وری مصرف آب از طریق کشت انتظاری سیب زمینی مزرعه تحقیقاتی دانشگاه کردستان در دهگلان و پروژه در دست اجرای دانشگاه و کلنگ زنی دو پروژه جدید و جلسه با اعضای شورای دانشگاه به این استان سفر کرده است.

شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، افتتاح طرح چهار خطه حسن آباد و بازدید از ساختمان مصری از دیگر برنامه های وزیر علوم در سفر به کردستان بود.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته