110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در باشت پرداخت شد


110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در باشت پرداخت شد

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: 110 میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان در این شهرستان از سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

سید مسعود حسینی روز شنبه در نشست بررسی طرح های اشتغازایی باشت افزود: این میزان تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۱۰۲ طرح اشتغالزایی در روستاهای باشت اجرا شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به منظور رونق اشتغال روستایی تسهیلات اشتغال روستایی عشایر و فراگیر را پیش بینی کرده اظهار داشت: با بهره برداری از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در باشت بیش از ۲۸۹ فرصت شغلی مستقیم در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ایجاد شده است.

حسینی پرورش گاو ۱۰ راسی، پرواربندی ۱۹۰ راسی، زنبورداری، آزمایشگاه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، گلیم بافی، کشت گیاهان دارویی، گلخانه سبزی و صیفی، فرش دستبافت و گبه پشمی، مزرعه پرورش ماهی قزل آلا، مجتمع گردشگری تفریحی-اقامتی دهنو و تولید و تعمیر انواع کابینت سازی از مهمترین طرح های اجرا شده در روستاهای این شهرستان است.
وی یکی از دغدغه ‎های مهم دولت را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ذکر کرد و گفت: ظرفیت‎ های مناسبی در روستاهای شهرستان به خصوص در زمینه صنایع دستی و فرآوری محصولات کشاورزی وجود دارد که لازم است متقاضیان اشتغال به سمت کارآفرینی در این زمینه ها هدایت شوند.

وی تصریح کرد: ۶۲ طرح اقتصادی برای شهرستان باشت با اعتباری بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

حسینی گفت: از این تعداد طرح ها تاکنون ۲ طرح با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده که به بانک عامل معرفی شده است.

حسینی اظهار داشت: احداث طرح پرواربندی یک هزارو ۵۰۰ رأسی بره با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال یکی از این طرح هاست.

وی اردوگاه تفریحی شهرستان باشت را از طرح های تصویب رسیده در سالجاری اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای این طرح اقتصادی در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با رویکرد ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مناطق کمتر توسعه یافته آماده همکاری است.

سید مهدی میراب‌باشی گفت: بانک توسعه تعاون به طرح های اشتغالزایی در بخش های شیلات و آبزیان، دامپروری، گیاهان دارویی تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولویت و هدف اصلی این بانک ایجاد طرح های اشتغالزایی است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند