بهره برداری از 17 پروژه عمرانی در شهرک های صنعتی خراسان رضوی آغاز شد


بهره برداری از 17 پروژه عمرانی در شهرک های صنعتی خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- همزمان با آغاز هفته دولت بهره برداری از 17 پروژه عمرانی شامل ساخت راه و ابنیه، گاز کشی و برق رسانی به واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی با هزینه 70 میلیارد ریال آغاز شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد زیرساخت ها و فراهم کردن امنیت حضور سرمایه گذاران برای احداث و راه اندازی واحد های صنعتی و تولیدی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان، یکی از دغدغه های اصلی این شرکت است تا با تجهیز و تکمیل پروژه ها در جهت کمک به صنعتگران و توسعه اقتصادی آنها عمل کنیم.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، پروژه های زیرساختی مطلوبی در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی این استان انجام شده تا صاحبان صنایع دغدغه ای نداشته باشند.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی به ازای هر یک لیتر آب که به این شرکت اختصاص یافته است برای ۸۰ نفر شغل ایجاد کرده در صورتی که میانگین اشتغال در کشور برای هر یک لیتر آب ۵۴ نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: به ازای هر هکتار زمینی که به شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی اختصاص یافته برای ۹۶ نفر شغل ایجاد شده در حالی که میانگین اشتغال به ازای هر هکتار در کشور ۸۲ نفر است.

وی افزود: میانگین اشتغال ایجاد شده به ازای هر مگاوات برق اختصاص یافته به شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی ۱۱۶ نفر است در صورتی که در کشور این میانگین به ۹۵ نفر می رسد.

مهدی زاده مقدم اظهار داشت: شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی ۳۸ درصد اشتغال صنعتی، ۲۴ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۴۶ درصد از واحدهای تولیدی این استان را در اختیار دارند.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این شرکت کمک به صادرات و فروش تولیدات واحدهای صنعتی است به نحوی که با راه اندازی شرکت های مدیریت صادرات، این واحدها را در شناسایی بازار هدف و صادرات محصولات آنها به نام خودشان کمک کرده است و در این راستا پارسال واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان به کمک شرکت های مدیریت صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا صادر کردند.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق