اورسجی: فقط تمرکزمان را بر روی تیم ملی بزرگسال بگذاریم آینده از آن ما نخواهد بود


تهران (پانا) – رئیس فدراسیون کبدی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری اولین دوره مسابقات قهرمانی کبدی قهرمانی جوانان جهان حضور پیدا کردند.

تهران (پانا) – رئیس فدراسیون کبدی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری اولین دوره مسابقات قهرمانی کبدی قهرمانی جوانان جهان حضور پیدا کردند.

اولین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جهان قرار است پاییز امسال به میزبانی جزیره کیش برگزار شود، در همین راستا امروز نشست خبری اولین دوره این رقابت‌ها با حضور عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی و غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

اورسجی در ابتدا درباره برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان گفت: پس از سالها تلاش در کبدی که از سال 1375 انجمن شکل گرفت، رشد چشم گیری را داشته است. در همه این سالها در یکی از سکوها بوده منتهی همیشه از هند می‌باختیم اما تلاش‌های مربیان و ورزشکاران ما باعث شد تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی 2018 با برنامه‌ریزی و بهترین انتخاب‌ها موفقیت بزرگی را شامل حال ورزش کشور کنیم تا ثابت شد ورزش کبدی در بعد قهرمانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم با رایزنی‌های کمیته ملی المپیک این ورزش المپیکی شود.

وی ادامه داد: این قول را می‌دهم اگر کبدی المپیکی شود رشته تیمی خواهد بود که از ایران مدال خواهد گرفت. در همین راستا با کشورها رایزنی‌هایی هم صورت گرفته است تا بتوانیم به اهداف برسیم. یک اتفاق بزرگی که بعد از بازی‌های آسیایی رخ داد، امروز دوم شهریور به عنوان روز ملی کبدی انتخاب شد و مهم‌تر میزبانی ایران و جزیره کیش از مسابقات قهرمانی جوانان جهان است.

اورسجی در ادامه افزود: فرصت‌هایی که در کیش وجود دارد می‌تواند شرایط را برای شناسایی بیشتر کشورمان فراهم کند و از همین فرصت برای رایزنی‌های بین‌المللی استفاده کنیم. همه می‌دانیم کبدی ایران از قدرت‌های جهان است اما قطعا اینطور نخواهد بود که 20 سال منتظر بمانیم که هند را شکست دهیم.

در ادامه این نشست خبری مظفری رئیس منطقه آزاد کیش گفت: در ابتدا جا دارد روز ملی کبدی و آغاز هفته دولت را تبریک می‌گویم. جزیره کیش به برکت تلاش‌های همه دولت‌ها تبدیل به منطقه‌ای با ظرفیت‌های بسیار خوب با موضوعات مختلف شده است و زیر ساخت‌های خوبی در زمینه ورزشی داریم. بیش از 46 هزار متر فضای مسقف ورزشی در کیش و بیش از 140 هزار متر فضای بازی در این جزیره داریم. بخشی از امکانات ما برای میزبانی مهیا است و بخش دیگری هم آماده خواهد شد.

ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران اختصاص داشت. رئیس فدراسیون کبدی در ابتدا در پاسخ به پانا درباره پشتوانه‌سازی برای کبدی پس از قهرمانی در آسیا گفت: اگر فقط تمرکزمان را بر روی تیم ملی بزرگسال بگذاریم آینده از آن ما نخواهد بود. همین الان که تیم جوانان را برای جهان آماده می کنیم با اطمینان می‌گویم که حدود ۸۰ درصد تیم ملی بزرگسالان در سال های بعد را همین جوانان تشکیل می دهند. حتما در زمینه پشتوانه سازی برنامه داریم. الان از دل المپیادهای استعدادیابی، استعدادها را انتخاب می کنیم و آنها را آماده می کنیم و هر سه ماه یک بار اردو برگزار می کنیم. علاوه بر این مربیان برتر را به شهرهای مختلف می فرستیم تا آموزش‌های لازم را به مربیان شهرستان‌ها بدهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری از پانا درباره اسپانسرینگ در فدراسیون کبدی گفت: وارد پانزدهمین سال تاسیس فدراسیون کبدی می شویم از نظر توسعه این رشته در بخش های مختلف وضعیت خوبی داریم. علی رغم اینکه زمان زیادی از کار این فدراسیون نمی‌گذرد اما قهرمانی آسیا را در کارنامه داریم و این نشان می‌دهد که پتانسیل و استعداد در این بخش وجود دارد . معتقدم امروز پول، ماشین و ساختمان سرمایه نیست بلکه نیروی انسانی و دانش به روز سرمایه‌مان است و در این راستا هم تلاش می‌کنیم.

اورسجی ادامه داد: در مورد اسپانسر نمی‌توانیم توقع زیادی داشته باشیم اما استارت کارمان از لیگ سال گذشته مردان شروع شد که همه هفته ها را پخش تلویزیونی داشتیم. همین باعث شد حدود ۲۵۰ میلیون تومان اسپانسر گرفتیم و بحث ویدئو چکمان را انجام دادند. به علاوه بر این در هندوستان فضای تبلیغاتی خوبی وجود دارد. اکنون لژیونرهایی در لیگ ستارگان این کشور داریم؛ لیگی که حدود ۸۰۰ میلیون نفر بیننده دارد، بنابراین به دنبال این هستیم که برخی تبلیغاتمان را به این کشور بفروشیم. همچنین در نظر داریم با این کشور در سال چند بازی داشته باشیم و هر آنچه از تبلیغات به دست آید به صورت مساوی تقسیم می شود.

رئیس فدراسیون کبدی درباره شانس المپیکی شدن کبدی گفت: بعید می‌دانم کبدی در المپیک ۲۰۲۴ المپیکی شود، چون باید تعداد کشورها به اندازه لازم برسد البته دو سال قبل کمیته بین‌المللی المپیک از مسابقات جهانی که در هندوستان برگزار شد بازدید کرد، فکر می‌کنم هندوستان برای ۲۰۲۸ درخواست میزبانی المپیک کرده و اگر این اتفاق بیفتد حتما در ۲۰۲۸ کبدی المپیکی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس