صالحی امیری: می‌توانیم به سطح قابل قبولی از پیشرفت در ژیمناستیک برسیم


صالحی امیری: می‌توانیم به سطح قابل قبولی از پیشرفت در ژیمناستیک برسیم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در ژیمناستیک می‌توانیم به سطح قابل قبولی از پیشرفت و تحول در آسیا و حتی جهان برسیم مشروط بر آنکه به دور از احساسات با آموزش و روز آمدی تجهیزات کار کنیم.

«سیدرضا صالحی امیری» امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور ژیمناستیک ایران در رقابت‌های مغولستان، افزود: ژیمناستیک رشته‌ای با نشاط، فرح بخش در ایران و جهان است اما به نظرم سرمایه‌گذاری لازم برای این رشته در کشور انجام نشده و جا دارد بیشتر برای آن هزینه کنیم.
وی افزود: در بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین از نزدیک صف طولانی علاقه‌مندان پیر و جوان برای ورود به سالن ژیمناستیک را شاهد بودم که بسیار قابل توجه و تامل برانگیز بود.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باید ظرفیت و واقعیت‌های این رشته را در برنامه ریزی در نظر گرفت، ادامه داد: در همین راستا، استراتژی فدراسیون ژیمناستیک باید برپایه برنامه ۱۰ ساله تدوین شود و اگر در این رشته برای جوانان سرمایه گذاری کنیم می توانیم با هدفگذاری به نقطه آرمانی دست پیدا کنیم.
صالحی امیری ادامه داد: جامعه‌نگری، کل‌نگری و آینده‌نگری باید در این رشته دیده شود. زیرا علاقه‌مندان زیادی در ژیمناستیک وجود دارد و هر چقدر بتوانیم این رشته را همگانی کنیم به توسعه آن بیشتر کمک کرده‌ایم.
صالحی امیری با اشاره به ضعف تجهیزات ژیمناستیک گفت: متاسفانه تجهیزات این رشته روزآمد نیست و باید با کمک حامیان مالی و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تجهیزات این رشته را به روز کنیم. خوشبختانه در بین علاقمندان ژیمناستیک انگیزه لازم وجود دارد و با این انگیزه می‌توانیم در آینده صدها ورزشکار ژیمناستیک مانند «سعید کیخا» داشته باشیم.
به گفته وی، باید ژیمناستیک به نقطه اوج خود در آسیا بازگردد و این هدف در کنار مواردی که ذکر شد با آموزش میسر می‌شود زیرا ظرفیت‌ها و انگیزه‌ها بالاست و من باور دارم این رشته در بین سایر رشته‌ها و فدراسیون‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است.
صالحی امیری در بخش دیگری از صحبت های خود، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های وزیر ورزش و جوانان و بنده مدیریت ورزش است و با ورزشکاران مستقیم در ارتباط هستیم سلامت آنان، چالش ها، برنامه های درمانی ورزشکاران آسیب دیده برای ما اهمیت دارد و برای آن وقت می‌گذاریم.

دخالتی در انتخاب کادرفنی تیم فوتبال امید نداشتیم
وی درخصوص تیم فوتبال امید نیز گفت: در انتخاب کادر فنی دخالتی نداشتیم ولی با رئیس فدراسیون برای صعود تیم فوتبال امید به المپیک صحبت می کنیم. البته در این راه هم باشگاه ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کنند.
ریس کمیته ملی المپیک درباره رشته کشتی نیز عنوان کرد: هویت ورزش ملی ایران کشتی است و وظیفه همه ما حمایت حداکثری از این رشته است. البته پس از تغییرات مدیریت در تلاش بودیم که کشتی با حداکثر ظرفیت در المپیک بدرخشد.
وی درباره بدهی های فدراسیون کشتی نیز گفت: بدهی های کشتی برای امروز و دیروز نیست و در سال های قبل نیز بوده است. در حال حاضر نیز از برگزاری اردوها حمایت خواهیم کرد. از طرفی گرفتن حامیان مالی جدید را باید در نظر گرفت. زیرا بودجه فدراسیون حدود ۱۲ میلیارد تومان است که بیشترین تخصیص را به این فدراسیون پرداخت کردیم و ملت از رئیس فدراسیون کشتی انتظار دارند که کام آنها با موفقیت شیرین شود.
در این مراسم در حضورعبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری و زهرا اینچه درگاهی از سعید رضا کیخا، محمد رضا خسرو نژاد، مهدی احمد کهنی، مهدی الفتی و سید مهدی شفیعی ملی پوشان ژیمناستیک ایران تقدیر شد.
همچنین هادی خناری نژاد که در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال. ۲۰۱۵ به مقام چهارم رسید اما با مثبت اعلام شدن دوپینگ حریف قزاقستانی او در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت نیز قدردانی به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس