خوردن انگور در بارداری، فواید آن چیست؟


خوردن انگور در بارداری، فواید آن چیست؟

خوردن انگور در بارداری فواید بسیاری دارد. انگور قرمز یاقوتی ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی‌ای دارد که می‌تواند خانمهای باردار را از ابتلا به عفونت محفوظ نگه‌ دارد.

خوردن انگور در بارداری فواید بسیاری دارد. انگور قرمز یاقوتی ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی‌ای دارد که می‌تواند خانمهای باردار را از ابتلا به عفونت محفوظ نگه‌ دارد.
انگور یاقوتی نه‌ تنها حاوی فلاونوئید و مواد معدنی است، بلکه انواع ویتامین‌ها را به‌وفور در خود دارد. بالا بودن مقدار ویتامین‌های C ،K و A در انگورها باعث سلامت بیشتر ارگان‌های بدن‌مان، به‌ویژه سیستم ایمنی بدن و نیز باعث جلوگیری از سرماخوردگی مداوم ما می‌شود.

خوردن انگور در بارداری چه فوایدی دارد
انگورها برای درمان یبوست بارداری و برطرف کردن آن، بسیار مؤثرند. آنها در دسته‌ی خوراکی‌های ملین قرار دارند، زیرا حاوی اسید ارگانیک، قند و سلولز هستند. همچنین با تنظیم عملکرد ماهیچه‌های روده و معده، یبوست مزمن را درمان می‌کنند. انگورها غنی از فیبرهای نامحلول هستند و پس از مصرف، هنگام عبور از مجرای گوارشی دست‌نخورده باقی می‌مانند. وقتی حجم فیبر افزایش می‌یابد، تشکیل مدفوع و خروج آن از بدن به‌راحتی انجام می‌شود. اما هنگام وجود مدفوع آبکی یا اسهال، از مصرف انگور باید پیشگیری کرد. فیبر نامحلول نمی‌تواند آب مدفوع را به خود جذب و آن را خشک کند. انگور، فیبر محلول چندانی ندارد.
انگور برای سیستم گوارش و سوزش معده در بارداری مفید است. انگور نقش مهمی در بدهضمی دارد. این میوه از حرارت بدن می‌کاهد و سوء‌ِهاضمه و سوزش معده را درمان می‌کند. همچنین انگور به‌دلیل اینکه «خوراکی سبکی» است، هنگام درمان سوء‌ِهاضمه بیش از درمان‌کننده‌های دیگر به‌کار گرفته می‌شود.
آب انگور انرژی زاست و ضد خستگی است! آب انگور، بخشی از آهن موردنیاز بدن را تأمین می‌کند و از خستگی می‌کاهد. کم خونی مشکل اساسی بسیاری از افراد است که با خوردن انگور می‌توانند سطح آهن و مواد معدنی بدن را در حدمتعادل نگه‌ دارند. کمبود آهن، فرد را دچار ضعف و خستگی می‌کند و از کارایی ذهن او می‌کاهد. آهن ماده‌ی معدنی مهمی است که روی تعدادی از عملکردهای بدن اثر می‌گذارد. اما آب انگور تیره نه‌تنها به مقدار آهن موجود در بدن چیزی اضافه نمی‌کند، بلکه از سطح آن هم می‌کاهد. همچنین نوشیدن آب انگور به‌سرعت به فرد انرژی می‌دهد.

بطور کلی فواید انگور در بارداری شامل موارد زیر است
-انگور سرشار از مواد مغذی ضروری میباشد. این میوه غنی از آنزیم های مهم است.
-انگور برای خانم های باردار که دچار کم خونی هستید بسیار عالی است.
-انگور ملین بوده و برای یبوست که در دوران بارداری شایع است مفید است
-انگور قرمز کمک به کنترل کلسترول خون در بارداری میکند.
مصرف افراطی انگور خطر رشد بیش از حد جنین را به همراه دارد! ضمنا مادران دیابتی نیز در خوردن آن به دلیل قند بالا احتیاط کنند.
خانم های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود.

راهنمایی مصرف انگور در بارداری
انگورهایی که چروک نشده، آبدار و گوشتالو هستند و وقتی به آنها دست می‌زنید حالت سفتی دارند، آماده مصرف‌اند. می‌توانید روزانه یک مشت انگور بخورید و باقی آن را در یخچال نگهداری کنید تا طراوت‌شان حفظ شود.
میان‌وعده: می‌توانید از این خوراکی کم کالری، به روش‌های مختلفی استفاده کنید. مصرف انگور با ماست میان‌وعده‌ی خوبی است. البته انگور و پنیر هم بسیار خوشمزه است.
دسر: طعم شیرین طبیعی انگور، آنها را به بهترین خوراکی برای استفاده در دسرها تبدیل کرده است. بستنی‌های یخی انگور سبز یا نوشیدنی‌های یخی انگور، نسبت به دسرهای پرکالری، گزینه‌های بهتری هستند.
نوشیدنی: آب انگور سیاه یکی از بهترین نوشیدنی‌هاست که با استفاده از آب میوه گیری به‌راحتی آماده می‌شود. همچنین می‌توانید با استفاده از انگور، رزماری (اکلیل کوهی) و خمیر جو یا انگور له‌شده، نوشیدنی موردعلاقه‌ی خود را درست کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟