شورای نگهبان زمینه حضور تمامی سلایق را در انتخابات فراهم کند


شورای نگهبان زمینه حضور تمامی سلایق را در انتخابات فراهم کند

عرف گفت: شورای نگهبان و سایر نهاد‌های مرتبط، زمینه حضور تمام سلایق را برای رقابتی کردن روند انتخابات فراهم کنند.

شورای نگهبان زمینه حضور تمامی سلایق را در انتخابات فراهم کند
به گزارش فانوس، جمال عرف عصر شنبه در گردهمایی معتمدان گروه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سمن‌های مازندران در ساری افزود: ما در کمیسیون احزاب وزارت کشور ۱۱۰ حزب و گروه سیاسی دارای مجوز قانونی داریم که می‌توانند به صورت فردی، جمعی و در قالب ائتلاف سیاسی در انتخابات نامزد داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: باید قدرت انتخاب را به مردم و خرد جمعی واگذار کنیم و تجربه ۳۶ انتخابات در کشور نشان داد که مردم کمتر اشتباه می‌کنند و هر سلایقی که اکثریت را کسب کرد می‌تواند وارد پارلمان شود.

عرف از مشارکت مردم، امنیت، سلامت و رقابت به عنوان پایه‌های انتخابات یاد کرد و افزود: بین مشارکت مردم و رقابت در انتخابات پیوند معنا داری وجود دارد و هر زمانی که این رابطه به درستی تدوین شود، شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات بودیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مردم ما به درستی متوجه انجام تغییر مدیریت اجرایی کشور از طریق انتخابات شدند و هر بار بخواهند مدیری را تغییر دهند از راه صندوق رای وارد می‌شوند.

عرف با تأیید سلامت انتخابات، انتخاب گروه‌های رقیب را نشانه این سلامت در انتخابات بیان کرد و افزود: میانگین مشارکت مردم در ۳۶ انتخابات گذشته کشور ۶۳ درصد بوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور انسجام داخلی را مهمترین مسأله در کشور بیان کرد و خروج آمریکا از برجام را در راستای خدشه به این انسجام دانست.

عرف اظهار داشت: اگر این انسجام در داخل کشور ایجاد شود، تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل می‌شود و از فرصت‌ها می‌توانیم برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور خروج آمریکا از برجام را برای بر هم زدن انسجام داخل کشور بیان و تاکید کرد: باید اهداف این خروج برای مردم بیان شود تا شاهد مقاومت آگاهانه ملت در برابر این ظلم علیه کشورمان از سوی آمریکا باشیم.

عرف ادامه داد: اگرچه ملت ما در هر صورت در برابر این ظلم آشکار آمریکا مقاومت می‌کند، ولی اطلاعات از اهداف این خروج، مقاومت را تاثیرگذارتر می‌کند.

او اضافه کرد: در حالی که مردم ما بیشتر اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند و در این فضا نیر اطلاعات درست و نادرستی وجود دارد، نقش سمن‌ها در ارایه اطلاعات درست به مردم موثر است و باید در این بخش بیشتر وارد کارزار شوند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان