خانه بهداشت روستای امام‌آباد دامغان افتتاح شد


خانه بهداشت روستای امام‌آباد دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- خانه بهداشت روستای امام‌آباد از توابع شهرستان دامغان، در اولین روز از هفته دولت با حضور مسئولان و اهالی روستا بهره‌برداری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خانه بهداشت روستای امام آباد تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مهماندوست است که در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۴ متر مربع با بنای ۶۲ متر مربع ایجاد شده است.
بهراد پورمحمدی اضافه کرد: هزینه ساخت این مجموعه یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال شد که برای تجهیز آن نیز ۷۵ میلیون ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: این خانه بهداشت از جمله طرح های تکمیل و نوسازی خانه های بهداشت روستایی این شهرستان است که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسیده است.
پورمحمدی ادامه داد: ایجاد این خانه بهداشت روستایی با هدف نوسازی و ایجاد محیطی با امکانات بهتر پزشکی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی از جمله مراقب های بهداشتی تمامی گروه های سنی شامل نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان در این مکان ارائه می شود.
پورمحمدی گفت: مراقبت های دوران بارداری، آموزش بهداشت عمومی و محیط، واکسیناسیون و مبارزه با بیماری ها نیز از دیگر خدمات قابل اجرا در این خانه بهداشت روستایی است که توسط بهورز به صورت ثابت و در همه روزهای هفته انجام می شود.
به گفته پورمحمدی، پزشک نیز هفته ای ۲ روز به صورت سیار در این خانه بهداشت به ویزیت و تجویز دارو خواهد پرداخت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان افزود: خانه های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می شود.

روستای امام آباد در ۳۰ کیلومتری محور دامغان-شاهرود دارای ۹۲ خانوار است و ۲۳۳ نفر جمعیت ثابت دارد.

ابوالفضل حسن بیکی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، جعفر جندقی معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان و جمعی از مسوولان دامغان در این آیین حضور داشتند.
شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ خانه بهداشت است.
بیش از ۹۵ درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی و وارد این سامانه شدند.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن