10 طرح بسته بندی خرما در بم به بهره برداری رسید


10 طرح بسته بندی خرما در بم به بهره برداری رسید

کرمان - ایرنا - 10 طرح بسته بندی و فرآوری خرما با اعتبار 37 میلیارد تومان و با حضور استاندار کرمان در نخستین روز از هفته دولت در شهرستان بم افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان روز شنبه در آیین افتتاح ۱۰ طرح بسته بندی خرما در شهرستان بم گفت: در حال حاضر ۸۰ واحد درجه بندی و بسته بندی خرما به ظرفیت ۱۲۶ هزار و ۳۵۰ تن در شرق این استان فعالیت دارد.

عباس سعیدی افزود: همچنین ۱۰ واحد فرآوری به ظرفیت هشت هزار و ۱۴۰ تن و ۱۶۴ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۲۶ هزار و ۳۵۰ تن در این منطقه وجود دارد که ۵۰ درصد از صنایع شرق کرمان در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: برای ۱۰ طرح امروز ۱۵۰ میلیارد ریال از تسهیلات روستایی و سهم سرمایه گذاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: تعداد ۵۶ طرح فرآوری، بسته بندی و سردخانه با ظرفیت ۸۱ هزار و ۵۵۰ تن با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۵ درصد در دست اقدام است که با تکمیل این پروژه ها ظرفیت سردخانه ای شهرستان های شرقی کرمان ۳۰۸ هزار تن و ببش از ۲ برابر محصول تولیدی می رسد.

همچنین در سفر یک روزه استاتدار کرمان طرح آبرسانی به شهرک امام علی (ع) بروات بم با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار و طرح آبیاری نوین به ۱۶۰ هکتار زمین پسته کاری ابارق بم با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

استاندار کرمان با حضور در منزل شهیدان حسین و محمد ترک آبادی در شهرستان نرماشیر ضمن ادای احترام به مقام والای این شهدای دفاع مقدس با خانواده گرانقدر آنها دیدار و از این افراد تجلیل به عمل آورد.

۳۰۲۹/۷۴۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !