مقاومت یمن بر مدار اقتدار


مقاومت یمن بر مدار اقتدار

گزارش‌های میدانی تحولات یمن، تقریبا هر روز جلوه‎های تازه‌تری از دستِ برترِ مقاومت در میدان را رو می‌کند

مقاومت یمن بر مدار اقتداربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ، با افزایش روزشمار جنگ نابرابر یمن، بحبوحه جنگ به عرصه‌ای برای اقتدارآفرینی و پیشرفت نظامی یمنی‌ها تبدیل شده.
یمنی‌ها امروز از جدیدترین دستاورد پدافندیشان رونمایی می‎کنند؛ رویدادی که هم دست برترِ ارتش و کمیته‌های مردمی را در تحولات اخیر نمایان‌تر می‌کند و هم مُهر تاییدی است بر چرخش صد و هشتاد درجه‌ای موازنه قدرت به نفع مقاومت یمن.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن که این روز‌ها خبر‌های داغش از دستاورد‌های بومی، داغی شده بر دل ائتلافِ سعودی، قرار است در نشستی خبری، از دو سامانه موشکی بومی یمنی‌ها پرده برداری کند. او البته در آخرین هشدارش به سعودی‌ها، تلویحا از این دستاورد رونمایی کرده بود با این مضمون که دوره بزن دررویی تمام شده و سرنگونی؛ سرنوشت حتمیِ هر پرنده متجاوزی است.
دستاورد دیگر، اما جنبه یادآوری و هشدار به حامیان سعودی‌ها دارد و ماجرای آن نمایشِ فیلمی است از سرنگونی سه روز پیش پهپاد اِم کیو ۹ امریکایی، رویدادی که محدوده سرنگونی را برای پهپاد‌های امریکایی‌ها در منطقه گسترده‌تر کرد، و این بار استان ذَمار یمن را به عنوان محل متلاشی شدنِ پرنده متجاوز ثبت کرد.
در روز رونمایی اقتدار مقاومت، نوار پیروزی‌های یمنی‌ها همچنان در جریان بوده. بامداد امروز پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط برای چندمین بار پی درپی، هدف پهپاد قاصف کی دو یمنی‌ها قرار گرفت، تا این پایگاه راهبردی سعودی‌ها در ضربه خوری از پرنده‌های مقاومت به نوعی رکورد دار شود و به روی تمامی پرواز‌ها هم بسته شود. پایگاهی که ۱۶۰ کیلومتر از مرز‌های مشترک یمن و سعودی دورتر است و امروز آشیانه جنگنده‌هایش طعمه پهپاد‌ها شد.
اما برتری مقاومت بر ائتلاف سعودی امریکایی به آسمان و پهپاد ختم نمی‎شود. یگان‌های زمینی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هم کنترلِ تعدادی از پایگاه‌های منطقه جَبَلُ النار در جیزانِ عربستان را بدست گرفتند.
این قدرت‌نمایی‌هایِ مقاومت البته تاثیر خود را در صفوف متزلزلِ ائتلاف سعودی هم گذاشته. گزارش‌ها از جدایی فرمانده توپخانه لشکر ۱۵۶ نیرو‌های ِوابسته به دولت فراری منصور هادی یا همان نظامیان تحت حمایت سعودی‌ها، و پیوستنشان به نیرو‌های مقاومت یمن حکایت دارد.
سرهنگ مقبول علی غانم و سه نفر از مقامات نظامی همراهش، که بریدنشان از اردوگاه متجاوزان و پیوستن به ملت یمن؛ پیروزی‌های یمنی‌ها را علاوه بر سنگر‌های دفاع، حالا به آوردگاهی نو کشیده و پیغام فروپاشی از درون را برای ائتلاف سعودی و حامیانش مخابره می‌کند.
وحید امیدی موحد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه