پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل


پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر جلالی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه بابل ضمن تبریک روز پزشک، گفت: سودجویان از نام طب اسلامی، کاسبان دین و طب هستندکه دیدگاهی اخباری گرایانه داشته و با چند روایت مدعی درمان مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بابل، وی بیان داشت: این افراد پیشرفتهایی مثل واکسیناسیون، جراحیهای معجزه گر و غربالگریها را که جان میلیونها نفر را در دنیا نجات داده اند زیر سوال می برند و خودشان با داروهایی مجهول و مجعول تحت نام ائمه اطهار (ع) می خواهند بیماریهای مهم و سرطانها را درمان کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بنا بر رای بسیاری از ایات عظام، عنوانی بنام طب اسلامی نداریم.

دکتر جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال پایش و ردیابی این سود جویان می باشد و در مسیر حفظ سلامتی مردم از هیچ اقدام و واکنشی فرو گذار نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: از مردم شریف انتظار داریم که اطلاعات موجود از این قبیل موارد را به معاونت درمان یا اداره بازرسی و دریافت شکایت دانشگاه علوم پزشکی بابل برسانند تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی افزود: ما در کشور ۸ دانشکده طب سنتی داریم که خوشبختانه یکی از این دانشکده ها در دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد که به تربیت متخصص طب سنتی می پردازد.

این مسئول تصریح کرد: درمانگاه های فعال طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل کاملا علمی با حضور متخصصین مشغول ارائه خدمات به مراجعین می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طرح تحول سلامت یکی از برنامه های بسیار ارزشمند ملی و وزارتی است که فواید خدمت رسانی بسیار ارزشمندی داشته و هدف اصلی آن کم کردن هزینه از جیب مردم بوده است.

وی افزود: از طرف پزشکان به مردم شریف عرض میکنم که ما پزشکان همواره در سخت ترین شرایط در کنار شما بوده و خواهیم بود، با شما انقلاب کردیم، با شما به جبهه و جنگ رفتیم و شهید دادیم و در سخت ترین روزها هم دست از خدمت رسانی نخواهیم کشید.

دکتر جلالی با اشاره به رشد ۱۲ برابری تعداد پزشکان بعد از انقلاب گفت: در قبل از انقلاب تعداد ۱۴ هزار نفر پزشک ایرانی و خارجی داشتیم ولی بعد از انقلاب این آمار به ۱۸۰ هزار نفر رسید که تماما پزشکان ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تعداد داروسازان کل کشور در قبل از انقلاب ۳۱۰۰ بود که با رشد ۸ برابری در حال حاضر ۲۵ هزار داروساز در کل کشور داریم، گفت: در قبل از انقلاب فقط حدود ۲۵ درصد داروها در داخل کشور تولید می شد در صورتیکه در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از داروها تولید داخل می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تخت های بیمارستانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۵ هزار تخت بود که با افزایش ۹ برابری تقریبا ۱۳۰هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب در کل استان مازندران ۳۵ خانه بهداشت داشتیم، گفت: امروزه حدود ۱۵۰۰ خانه بهداشت در مازندران می باشد که نزدیک به ۳۰۰ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت فقط در شهرستان بابل مشغول ارائه خدمات هستند.

دکتر جلالی عنوان کرد: در بابل تعداد ۱۳۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص مشغول خدمت هستند و ۳۰۰ دندانپزشک عمومی و متخصص و حدود ۲۰۰ داروساز داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور می باشد، گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۶۲ با حدود ۵۰ دانشجوی پزشکی دانشگاه آغاز به فعالیت نمود و تاکنون حدود ۱۳هزار و یکصد و چهل و شش دانشجو از این دانشگاه در رشته های مختلف علوم پزشکی فارغ التحصیل شده اند.

۴۶

کد خبر 1292685

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟