هاشمی: سینمای کودک دچار رکود شده است/ «شهر گربه‌ها» را می سازم


هاشمی: سینمای کودک دچار رکود شده است/ «شهر گربه‌ها» را می سازم

کارگردان سینمای کودک «شهر گربه‌ها» را عنوان فیلم جدید خود معرفی کرد و گفت: سالهاست سینمای کودک و نوجوان دچار رکود شده است.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، تخیل بخش جداناپذیر از کودکی است و کودک در دنیایی فانتزی گونه بر ترس هایش غلبه می کند؛ فانتزی یکی از ژانرهای پرطرفدار سینمایی است که خیال پردازی رکن اصلی آن است؛ اگرچه سینمای فانتزی و تخیلی بسیار به هم نزدیک هستند و عمری هفتاد ساله دارند اما همیشه مورد استقبال قرار می گیرد.

فیلم «تورنا۲» به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی به بخش فیلم های بلند داستانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در بخش ملی راه یافته است و در شب اکران توانست با درگیر کردن فانتزی و تخیل کودکانه، توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

سید جواد هاشمی در جمع خبرنگاران نوجوانان را به اخلاق مداری دعوت کرد و گفت: فیلمسازان موظفند اهمیت اخلاق را در مسیر درست و هدفمند به مخاطب کودک و نوجوان گوشزد کنند تا شاهد اتفاق های خوب در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: سالهاست سینمای کودک و نوجوان دچار رکود شده است و امیدوارم فیلم های کودک و نوجوانی ساخته شود که سالن های سینما مملو از تماشاگر شود.

کارگردان فیلم «تورنا۲» با اشاره به تجربه سی سال خدمت در آموزش و پرورش اظهار داشت: این فیلم سه لایه مهم دارد، در لایه ابتدایی این فیلم، آموزش توام با جذابیت نظر قرار گرفته است. در لایه دوم، سعی شده تا با استفاده از موسیقی نوستالژیک، خانواده‌های کودکان امروز که از دهه های پنجاه و شصت هستند را به همراه کودکانشان به سالن های سینما جذب کنیم و در لایه عمیق‌تر هم به دنبال نکوهش خشونت بودیم.

می خواهیم هزینه ساخت فیلم تورنا ۲ برگردد

وی با تاکید بر ساخت فیلم های سریالی در سینمای کودک تصریح کرد: این فیلم را در طول ۴۳ روز ساختم، وقتی می توان تماشاگر را به سالن های سینما آورد چرا فیلم های کودک و نوجوان به صورت سریالی ساخته نشود اما دلیل عمده تصمیم ما برای ساخت قسمت دوم «تورنا۲» این است که هزینه ساخت فیلم برگردد.

هاشمی بیان داشت: استفاده از جلوه‌های ویژه بصری در سینمای خصوصی امکان‌پذیر نیست اما ما می‌خواستیم فیلم فانتزی بسازیم و مجبور بودیم از این جلوه‌ها استفاده کنیم؛از سرمایه‌گذاران خصوصی «تورنا۲» تشکر می‌کنم، قسمت دوم را بهتر از قسمت اول آن ساخته‌ام تا بازگشت سرمایه داشته باشد

ساخت فیلم شهر گربه ها

وی با اعلام ساخت فیلم جدیدش با عنوان «شهر گربه‌ها» اظهار داشت: در همه جای دنیا، سوژه های جذاب تقلید و بازآفرینی می شود؛ برای نمونه سوژه فیلم زورو در فیلم هایی مانند مردعنکبوتی و سوپرمن تکرار می شود.

برداشت از فیلم دیگران هیچ اشکالی ندارد

کارگردان فیلم «تورنا۲» تاکید کرد: توجه داشته باشیم که موسیقی هم هفت نت دارد و همه آهنگ‌های دنیا با استفاده از همین هفت نت ساخته‌شده است، بر این اساس برداشت از فیلم دیگران هیچ اشکالی ندارد، به شرطی که دل مخاطب را نزند و ما تمام تلاشمان را کردیم که این اتفاق در «تورنا۲» نیفتد، کوشیده‌ایم که در عین بدیع بودن از تجربه دیگران نیز استفاده کنیم.

گفتنی است فیلم «تورنا۲» روایتگر داستان چهار کودک و نوجوان است که با یک سفینه به فضا سفر می‌کنند و دیدار با موجودات آسمانی برایشان آموزنده می شود.

در «تورنا۲» بازیگرانی چون اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی و الناز حبیبی و بازیگران کودک و نوجوان امیر رضا احمدی، محمدمهدی ایرانی، راستین عزیزپور و نگار نافذ ایفای نقش می‌کنند.

46

کد خبر 1292690

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش