پنج هزار فرصت شغلی در بخش صنعت زنجان ایجاد می‌شود


پنج هزار فرصت شغلی در بخش صنعت زنجان ایجاد می‌شود

زنجان- ایرنا- استاندار زنجان گفت: در سال جاری با راه اندازی پروژه‌های گوناگون، پنج هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان ایجاد می‌شود.

فتح الله حقیقی روز شنبه در حاشیه معارفه سرپرست فرمانداری ابهر در جمع خبرنگاران افزود: از هفته دولت سال گذشته تا کنون هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و چرخه عملیاتی ۲ واحد تولیدی که بیش از ۱۰ سال تعطیل شده بود نیز به اتمام رسیده و این واحدها تا پایان سال وارد مدار تولید می‌شوند.
وی تصریح کرد: در سال ۹۸، به طورکلی ۸۰ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و ۲.۵ برابر این پروژه‌ها را بخش خصوصی افتتاح خواهد کرد.
استاندار اظهار داشت: این استان رتبه نخست کارکنان ماهر، رتبه دوم تعهد به کار و رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری را دارد که نشان می‌دهد که زنجان بستر مناسب سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است.
حقیقی تاکید کرد: در هفته دولت گذشته ۷۳۷ پروژه برای کلنگ زنی و افتتاح وجود داشت و در هفته دولت امسال ۵۰۷ طرح وجود دارد که از نظر تعداد، ۳۱ درصد کاهش اما از نظر حجم ریالی سرمایه گذاری ۲/۸ برابر افزایش داشته که نشان می دهد پروژه‌ها از نظر کیفی رشد داشته اند.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری طرح های هفته دولت درسال گذشته ۳۸۷ میلیارد تومان بوده و امسال پروژه های که افتتاح و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می‌شود یکهزار و ۶۶ میلیارد تومان است.
استاندار زنجان بیان کرد: در هفته دولت امسال ۲ واحد تولیدی که مراحل اخذ مجوز آن ها به اتمام رسیده با اعتبار ۳۰هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۳هزار نفر کلنگ زنی می شوند که یکی از پروژه‌ها در ابهر با سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد تومان با هدف تولید الکترود وآجر گرافیتی است.
وی با اشاره به اقدامات در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن ۵ هزار واحد سهم استان زنجان تا پایان دولت است و در روز پنجم هفته دولت عملیات اجرایی یکهزار و ۸۰۰ واحد آن بطور همزمان در هشت استان بصورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور آغاز می‌شود.
حقیقی با اشاره به وضعیت اشتغال، گفت: از هفته دولت ۹۷تا ۹۸ بیمه اجباری ۲هزار و ۹۲۱نفر افزایش داشته است و تاکنون ۵هزار نفر نیز بازنشسته شده اند، بر این اساس در مجموع ۷ هزار و ۹۲۱ نفر شغل ایجاد شده است.
وی اظهارداشت: یکهزار و ۴۰۳ کارگاه فعال شده است که رشد ۱۰ درصدی نشان می دهد و در زمینه بیمه کاری در سال ۹۷،. ۳هزار و ۱۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می کردند که در حال حاضر ۳هزار و ۱۸۰ نفر است که نشان می دهد واحدهای تولیدی تعطیل نشده اند.
استاندار زنجان با اشاره به اقدامات در حوزه کشاورزی، افزود: عملیات اجرایی مرکز پرورش گوسفند۴۰ هزار راسی که چرخه کامل پرورش، گوشت، شیر و بسته بندی را خواهد داشت آغاز شده و امیدواریم فاز اول این پروژه در اواخر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است و هدف گذاری در این زمینه ۵۰۰ هکتار است.
مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: برای اجرای طرح آبیاری نوین مزارع از پایاب سد اقداماتی انجام شده و قرار است آب ۲۰۰ هکتار از اراضی، از طریق این سد تامین شود.

حقیقی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهوری در سال ۹۳ به استان، ۲۵ هزار هکتار برای آبیاری نوین وعده داده شده بود که در حال حاضر ۱۹ هزار هکتار آن پایان یافته و ۴هزار و ۵۰۰ هکتار آن در حال اجرا است.
وی با اشاره به طرح کاداستر، یادآور شد: نقشه های هوایی استان در بخش زراعی تمام شده است و تیمی به این منظور تشکیل شده تا در کمترین زمان به منجر به صدور سند شود تا مشکلات مردم در این زمینه حل شود.
۹۵۵۶/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول