ادامه آشوب در هنگ کنگ+تصاویر


ادامه آشوب در هنگ کنگ+تصاویر

مکان: هنگ کنگ، چین/ منبع: خبرگزاری آناتولی

به گزارش جماران، تظاهرات هزاران نفر از مردم هنگ کنگ به لایحه استرداد مظنونین به چین که از سه ماه پیش تاکنون ادامه دارد، با حمله نیروهای امنیتی روبه رو شد و پلیس علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد.

مداخله پلیس پس از آن صورت گرفت که تعدادی از معترضان مقابل یک پاسگاه تجمع کردند. آنان همچنین شعار «پلیس گانگستر» سر می‌دادند.

استفاده پلیس هنگ کنگ از گاز اشک آور همچنین موجب درگیری با تعدادی از تظاهرکنندگان شد.

ادامه آشوب در هنگ کنگ+تصاویر

هزاران نفر از مردم هنگ کنگ امروز شنبه برای دوازدهمین هفته به لایحه استرداد مجرمان به چین، به سوی محله کوآنگ تونگ راهپیمایی کردند. آنان با سر دادن شعارهای، «استقلال برای هنگ کنگ» و «دموکراسی» اعتراض خود به لایحه مذکور را نشان دادند.

این تظاهرات اعتراضی موجب مختل شدن تعدادی از جاده‌ها و لغو سفرهای مترو در هنگ کنگ شده است.

معترضان هنگ کنگی که برخی از آنان پرچم‌های آمریکا و انگلستان را در دست داشتند، 5 خواسته عمده از جمله لغو کامل لایحه استرداد مجرمان به چین را از دولت طلب می کنند.

ادامه آشوب در هنگ کنگ+تصاویر

بنابراین گزارش، مردم هنگ کنگ بیش از سه ماه است که در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین به خیابان‌ها می‌آیند. طبق لایحه استرداد، مظنونان برای محاکمه باید به چین فرستاده ‌شوند اما این احتمال وجود دارد که با این لایحه چین مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد.

بازگشت حاکمیت هنگ‌کنگ از انگلیس به حاکمیت جمهوری خلق چین در سال 1997 در چارچوب طرح موسوم به «فرمول دو نظام سیاسی« صورت گرفت. براساس آن، «منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ» از آزادی‌های سیاسی و استقلال قضایی خاصی برخوردار است که ساکنان سرزمین اصلی چین از آنها محروم هستند.

مکان: هنگ کنگ، چین

منبع: خبرگزاری آناتولی

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !