پروژه ساخت مسجد جدید در «ویسکانسین» آمریکا کلید خورد


پروژه ساخت مسجد جدید در «ویسکانسین» آمریکا کلید خورد

پروژه احداث مسجد جدید شهر «نینا» واقع در ویسکانسین آمریکا، با ظرفیت حضور حدود 500 نمازگزار و طراحی و ساخت کمپانی هوبارت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «wisconsinmuslimjournal»، افزایش جمعیت مسلمانان در شهر «نینا» واقع در ویسکانسین آمریکا موجب شد تا خانواده های مسلمان به فکر ساخت مسجد جدیدی در این شهر بیفتند.

پروژه ساخت این مسجد به همت جامعه اسلامی نینا اکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد. مسجد جدید نینا دارای دو طبقه است و ظرفیت پذیرایی از حدود 500 نمازگزار را دارد.

«محمد کولیبالی» اعلام کرد: مراحل طراحی این مسجد از حدود 18 ماه پیش به جریان افتاد، در حالی که بحث ها درباره ساخت مسجدی بزرگ تر در این شهر از سال ها پیش آغاز شده بود.

رئیس جامعه اسلامی نینا در این باره گفت: ساخت مسجد جدید و جمع آوری پول برای انجام این پروژه، تجریه جدیدی برای ما بود، اگر چه موانعی هم بر سر راه ساخت مسجد وجود داشته که در حال برطرف کردن آنها هستیم.

به گفته کولیبالی، شرکت «بیلند» که یکی از کمپانی های ساخت و طراحی در «هوبارت» ویسکانسین است، مسئولیت طراحی و ساخت این مسجد را بر عهده گرفته است.

«بشار امین» هم درباره ساخت مسجد در این شهر، گفت: زمین این مسجد خریداری و طرح های اولیه برای ساخت آن کشیده شده است.

معاون رئیس جامعه اسلامی نینا ابراز امیدواری کرد: علاوه بر کمک های داخلی، مسلمانان در دیگر مناطق ویسکانسین هم کمک های مالی خود را برای ساخت مسجد جدید در شهر نینا ارائه دهند.

امین تصریح کرد: مسجد کنونی در نینا بیشتر شبیه یک خانه است و نمی تواند پاسخگوی نیاز نمازگزارانی باشد که تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا