اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت


اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت در روستای برسه دو هزار شهرستان تنکابن استان مازندران واقع شده است. روستای برسه از توابع بخش مرکزی تنکابن، در 35کیلومتری جنوب غربی این شهرستان و در انتهای جاده دو هزار قرار دارد. این روستا در فصل تابستان از بهترین شرایط اب و هوایی برخوردار است و زمستان های […] نوشته اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت در روستای برسه دو هزار شهرستان تنکابن استان مازندران واقع شده است. روستای برسه از توابع بخش مرکزی تنکابن، در ۳۵کیلومتری جنوب غربی این شهرستان و در انتهای جاده دو هزار قرار دارد. این روستا در فصل تابستان از بهترین شرایط اب و هوایی برخوردار است و زمستان های نسبتا سرد دارد. تنکابن به عنوان یکی از شهر های افسانه ای مازندران شناخته شده و وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان در این شهر سبب جذاب تر شدن هرچه بیشتر ان شده است. اقامتگاه “چام و چاشت” معماری سنتی داشته و از سنگ و گل و چوب ساخته شده است و در حیاطی به متراژ ۱۷۰۰متر همراه با باغ قرار گرفته است .این خانه ی بومی با ظرفیت اسکان و پذیرش ۲۵ گردشگر، در دو طبقه و دارای دو واحد اقامتی در طبقه بالا و پایین است. واحد اقامتی موجود در طبقه ی فوقانی دارای ۲ باب اتاق با ظرفیت کلی اسکان ۵ تا ۸ نفر، امکاناتی نظیر آشپزخانه مستقل، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجزا و سیستم گرمایشی بخاری نفتی را دارد. همچنین یک ایوان بزرگ نیز در این طبقه وجود دارد که گردشگران می توانند از آن برای استراحت و لذت بردن از طبیعت این منطقه استفاده کنندحد اقامتی موجود در طبقه پایین اقامتگاه نیز دارای هال و ۱ باب اتاق با ظرفیت ۸ تا ۱۰ گردشگر است که امکاناتی نظیر آشپزخانه مستقل، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و سیستم گرمایشی بخاری هیزمی دارد.
از دیگر امکانات و خدمات ارائه شده در اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت می توان پارکینگ غیر مسقف، اینترنت، وسایل گرمایشی شامل پتو و …، راهنمای تورهای گردشگری و برنامه های تفریحی است. لازم به ذکر است در صورت هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه می توانید انواع غذاهای محلی شمالی نظیر ناز خاتون، مرغ ترش، باقلا وابیج، خورشت آلو، اسپناساک، سبزی پلو، خورشت سیر انار، کئی پلا، میرزا قاسمی، باقالاقاتق و اسفناج مرجی که تماما با مواد اولیه ارکانیگ تهیه و طبخ شده است را سفارش دهند و از طعم و عطر بی نظیر آن ها لذت ببرند.
پرسنل این مجموعه انواع برنامه های تفریحی چون جنگل نوردی، قله نوردی، رود خانه نوردی، انواع باز های محلی و چیدن محصولات زراعی و باغستان های اطراف این اقامتگاه مانند چیدن گردو و فندق برای گردشگران عزیز حاضر در این اقامتگاه تدارک دیده اند.
پیشنهاد ما به شما گردشگران عزیز برای سفر به این منطقه انتخاب فصل تابستان و بهار برای لذت بردن بیشتر از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه نظیر غار آبی دانیال،پل چشمه کیان تنکابن , آبشار تودارک , دشت دریاسر , چشمه آبگرم فلکده , پارک ملی خشکه داران , جنگل دوهزار تنکابن، چشمه آبگرم فلکده، پارک جنگلی چالدره و آبشار سنگ بن چشمه است. اقامت برای کودکان کمتر از ۹ سال رایگان می باشد (هزینه صبحانه و غذا محاسبه می شود)
فاصله (تقریبی) این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا فرودگاه رامسر : ۵۵.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن ساری ( قائم شهر) : ۲۴۰ کیلومتر ( ۴ ساعت و ۷ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری تنکابن : ۴۳.۴ کیلومتر ( ۵۹ دقیقه )
فاصله تا شهر تنکابن : ۳۷.۳ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
فاصله تا قلعه مارکوه : ۴۶.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۹ دقیقه )
فاصله تا جنگل دو هزار تنکابن : ۲۷.۶ کیلومتر ( ۴۰ دقیقه )
فاصله تا سواحل تنکابن ( دریا ) : ۳۴.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت )
فاصله تا روستای قلعه‌ گردن : ۲۸.۶ کیلومتر ( ۴۳ دقیقه )
فاصله تا پارک جنگلی چالدره : ۱۷.۶ کیلومتر ( ۲۴ دقیقه )
فاصله تا آبشار سنگ بن چشمه : ۱۶.۵ کیلومتر ( ۳۳ دقیقه )
فاصله تا غار آبی دانیال : ۷۵.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه )
فاصله تا آبشار سنگ بن چشمه : ۱۶.۵ کیلومتر ( ۳۳ دقیقه )
آدرس:استان مازندران ، شهر تنکابن ، دوهزار – برسه

اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت
اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت
اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت
اقامتگاه بوم گردی چام و چاشت

منبع : شب – چام و چاشت اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید