80 فعال اقتصادی استان آخال ترکمنستان در مشهد نمایشگاه برپا می‌کنند


80 فعال اقتصادی استان آخال ترکمنستان در مشهد نمایشگاه برپا می‌کنند

مشهد- ایرنا- بیش از 80 نفر از تولید کنندگان، تجار و فعالان اقتصادی استان آخال کشور ترکمنستان در مشهد نمایشگاه اختصاصی برپا می کنند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه اختصاصی تولیدات استان آخال کشور ترکمنستان از سوم تا پنجم شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.
غلامعباس ارباب خالص افزود: برپایی این نمایشگاه نقطه عطفی در توسعه همکاری های ایران و ترکمنستان و زمینه ای برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی دو کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه تولیدات مختلف کشور ترکمنستان نظیر صنایع نفت، گاز، بنزین، محصولات ساختمانی، صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری، محصولات لبنی، صنایع پلاستیک و پروپیلن، مبل و دکوراسیون، سازه های گلخانه ای، صنایع دستی و فرهنگی و خدمات فنی و مهندسی ارائه می شود.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور از برپایی همایشی با حضور تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این همایش که در محل نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد تجار و فعالان اقتصادی دو کشور در زمینه مشکلات و چالش های موجود به بحث و گفت و گو می پردازند.

وی افزود: دیدار با مسئولان اجرایی استان خراسان رضوی، بازدید از شرکت شهرهای صنعتی، مشهد گردی و بازدید از آثار تاریخی و گردشگری این شهر از جمله برنامه های تجار و فعالان اقتصادی ترکمنستان در مشهد است.
کشور ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در آسیای مرکزی قرار دارد و با کشورهای ایران، ازبکستان، افغانستان و قزاقستان مرز زمینی دارد و از راه دریا نیز با روسیه، آذربایجان ایران و نیز قزاقستان مرز دریایی دارد.
۳۰۲۷/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403