استاندار خراسان شمالی: فضای انتخاباتی نباید برای هیچ گروهی تنگ شود


استاندار خراسان شمالی: فضای انتخاباتی نباید برای هیچ گروهی تنگ شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی بر هم افزایی و مشارکت تمامی دستگاه ها برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات تاکید کرد و گفت: فضای انتخاباتی نباید برای هیچ گروه سیاسی تنگ شود.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز شنبه در آیین افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت در شهرستان بجنورد اظهار داشت: نباید چراغ فعالیت انتخاباتی را خاموش کنیم و انتظار داشته باشیم که مشارکت حداکثری نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات احساس آرامش داشته باشند، افزود: صحت و سلامت انتخابات در پیدایش این احساس تاثیرگذار است.

استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی در بحث انتخابات دخیل هستند اما باید نهایت بی طرفی را داشته باشند، زیرا سمت و سو را خود مردم خواهند داد.

شجاعی با بیان اینکه باید شان نظام در انتخابات رعایت شود، اظهار داشت: این شان در امانتداری است، مسئولان به هیچ وجه نباید از جایگاه خود در این خصوص استفاده کنند، انتخابات متعلق به نظام و حاکمیت است که برای اجرای آن تقسیم کار شده است.

وی افزود: باید امکان بروز به هر عقیده ای را بدهیم، اگر بحث انتخابات شخصی و یا گروهی شود این مهم خدشه دار خواهد شد.

رونق تولید به سربرگ‌ اداری و بنر محدود نشود

استاندار خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از مدیران با نادیده گرفتن فلسفه نامگذاری سال، به جای تلاش برای عملیاتی کردن آن، تنها به نوشتن این شعار در سربرگ اداری و یا بنرهای خود بسنده کرده اند.

شجاعی افزود: اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری باید سرلوحه کار تمامی مدیران قرار گیرد، هم اکنون باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم از نظر معیشتی کمتر دچار مشکل شوند.

وی گفت: مدیری که مسئولیتی را گرفته باید ببیند در عمل چه کار کرده و چه آثاری از بودن خود برجای گذارده است. اکنون کشور نیاز به حرکت و تلاش منسجم و هم افزایی دارد.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: اما متاسفانه مردم از عملکرد ما رضایت چندانی ندارند چرا که ما به اصل مشکل نپرداخته ایم.

وی به معضل حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و افزود: نیروی مولد در یک دهه در اوج بی اعتنایی نگه داشته شده بود که آنان نیز به اجبار مهاجرت کردند اما هم اکنون می خواهیم با چندین برابر خسارت مسائل آنان را حل کنیم.

وی بر ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرد و گفت: اگر در این مهم تلاش کنیم معضل حاشیه نشینی و مسائل و مشکلات ناشی از آن را نیز نخواهیم داشت.

۵۰ درصد پست های اداری استان خالی است

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۰ درصد پست های اداری استان خالی است، افزود: متاسفانه در اعتبارات هزینه ای در کشور جایگاه ۳۱ را داریم.

شجاعی افزود: با وجود این مشکلات این استان در نرخ بیکاری ۲.۵ درصد از کشور پایین تر و در مشارکت اقتصادی نیز ۴ درصد بالاتر است که این نشان می دهد مردمی آماده به کار داریم اما وقتی سهم استان در تولید ناخالص داخلی پایین است یعنی ما شرایط را برای حضور موثر این نیروی پای کار فراهم نکرده ایم.

در این آیین ۱۳۹ پروژه با اعتباری افزون بر ۴۷۰ میلیارد ریال و ۸۰۰ هزار یورو به صورت متمرکز در شهرستان بجنورد به بهره برداری رسید.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟