نماینده مجلس: کمبود پزشک در اردبیل محسوس است


نماینده مجلس: کمبود پزشک در اردبیل محسوس است

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشک در بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی اردبیل محسوس است.

به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز شنبه در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: کمبود کادر پزشک و پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای مردم، فشار کاری مضاعفی بر نیروهای شاغل در این مراکز تحمیل می‌کند.

وی کمبود فضای درمانی تخصصی در استان بویژه در شهر اردبیل را جدی دانست و با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در منطقه وحدت اردبیل، خواستار تجهیز و راه‌اندازی مرکز بهداشت آماده بهره‌برداری در محله شهریار و روستاهای خیارک و خلیل‌آباد اردبیل شد.

بدری همچنین با تاکید بر نیاز محلات پناه‌آباد و دانش‌آباد برای احداث پایگاه بهداشتی اظهار داشت: حضور پزشک و دندانپزشک در پایگاه بهداشتی آرازعلی اردبیل نیز با توجه فاصله زیاد از مرکز بهداشت دارای پزشک جزو نیازهای مردم منطقه است که باید برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در روند اجرایی ساخت ساختمان مرکز اورژانس در محله میراشرف اردبیل و نیز تامین نیروهای پزشک در تخصص‌های مختلف در کلینیک کوثر وحدت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این دیدار، کمبود پزشک در سطح عمومی و تخصصی بویژه در مناطق محروم استان و کمبود نیرو در رده پرستاری را تایید کرد.

دکتر قدرت اخوان‌اکبری اظهارامیدواری کرد که با تدابیر انجام شده توسط وزارت بهداشت و درمان مبنی بر جذب ۱۰ هزار نیروی رده مختلف پرستاری در کشور، بخشی از این کمبودها جبران شود.

دکتر رضایی بنام ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم در این نشست در خصوص تامین نیروی تخصصی کلینیک محله وحدت اردبیل در چهار رشته تخصصی داخلی، اطفال، زنان و جراحی عمومی قول مساعد داد.

دکتر بابک نخستین ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم با بیان این که مراکز و پایگاه‌های بهداشتی میراشرف و روستای خیارک و خلیل‌آباد به بهره‌برداری رسیده و مرکز محله شهریار اردبیل نیز در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی نسبت به تامین پزشک و دندانپزشک پایگاه بهداشتی محله آرازعلی اردبیل با حداقل سه روز فعالیت در هفته قول مساعد داد.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر