کمک‌ 2 میلیارد ریالی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به سیستان‌وبلوچستان


کمک‌ 2 میلیارد ریالی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی به سیستان‌وبلوچستان

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در قالب طرح «نذر آب 2» اقلامی به ارزش ٢ میلیارد و 418 میلیون و 30 هزار ریال برای مردم مهرستان استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

سعیدرهبر سوره روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح نذر آب ۲ اظهار کرد: این اقلام و کالاهای ارسالی شامل اسباب‌بازی، آب معدنی، تانکر آب، فرش و البسه می‌باشد.
وی ادامه داد: در این طرح پزشک متخصص مامایی، عفونی، کودکان و اعصاب و روان، دندانپزشک، دستیار پزشک، مسؤول داروخانه، روانشناس و امدادگر حضور دارند و خدماتی مانند ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی خانواده و تحصیلی و همچنین پایش سلامت در این طرح انجام می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و حمایتی به سیستان و بلوچستان اعزام و به مدت پنج روز جهت ارائه خدمات در مناطق و روستاهای شهرستان مهرستان استقرار می‌یابد.
وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای دومین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، افزود: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامت مردم این مناطق است.
وی تاکید کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از جمله برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در این طرح می‌توان به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع، برنامه تیم سحر و برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
این کاروان امروز شنبه ارومیه را به مقصد شهرستان مهرستان ترک کرد و بعد از استقرار به مدت پنج روز به ارائه خدمات می‌پردازد.
یکهزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.

۹۹۱۸ /۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در