‌زیرساخت‌‎های حفظ سلامت برای جامعه پزشکان میسر نیست


‌زیرساخت‌‎های حفظ سلامت برای جامعه پزشکان میسر نیست

رئیس نظام پزشکی خراسان شمالی گفت: زیرساخت های حفظ سلامت برای جامعه پزشکان میسر نیست.

‌دکتر محمد حسین انصاری مود در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ‌به مناسبت روز پزشک افزود: پزشکان معتقد هستند به دلیل شغل، نوع نگاه و آموزشی که دارند، خدمات در حوزه سلامت ارائه دهند، بنابراین سطح توقع جامعه نسبت به جامعه پزشکی بالا می رود اما محدودیت هایی برای افراد فعال جامعه پزشکی به علت وجود زیرساخت های ناقص به وجود می آید.

وی ادامه داد: تامین گوشه ای از سلامت جامعه برعهده پزشکان است اما پزشکان با محدودیت‌هایی مواجه هستند و باید مسئولان در فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز کوشا باشند.

انصاری مود اظهار کرد: از سوی دیگر باید حقوق جامعه پزشکان در جمیع مسائل حفظ شود اما در بخشی از موارد این حقوق مورد تحریف قرار گرفته است، به عنوان مثال داد و بیداد رسانه‌ای در مورد فرار مالیاتی پزشکان، اما کجا جامعه پزشکان فرار مالیاتی داشته اند؟!

وی تصریح کرد: خوش حساب ترین جامعه، جامعه پزشکی است و اینکه درصد خیلی خیلی کمی از پزشکان در این رابطه دچار خطا شده اند نباید به کل پزشکان تعمیم داد.

این مقام مسئول تاکید کرد: پزشکان جزء سرمایه های اجتماعی کشور هستند و مورد مذکور موجب به وجود آمدن از بین رفتن اعتماد می شود این درحالیست که وجود اعتماد متقابل سبب می شود تا جامعه پزشکی پویا و سالم تر داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: با اجرای طرح تحول سلامت موفق شدیم تا در بسیاری از شاخص ها کمبودها را جبران کنیم اما نقص هایی نیز در آن وجود داشت.

انصاری مود خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت به جایگاه پزشکان متخصص بالا رفت اما جایگاهی برای پزشکان عمومی و ماماها تعریف نشد.

وی تاکید کرد: نداشتن تعادل، عدالت اجتماعی و عدالت شغلی از جمله مواردی است که مشکل ساز شده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی