نقش خانه‌های مسافر در رونق گردشگری


نقش خانه‌های مسافر در رونق گردشگری

از آنجایی که ساخت یک هتل گردشگری از مرحله دریافت مجوز تا بهره‌برداری آن نیازمند صرف چندین سال زمان است، ایجاد خانه‌های مسافر را باید فرصتی در راستای پاسخگویی به نیاز اقامتی گردشگران در کوتاه‌مدت دانست.

به گزارش خبرنگار ایسنا در چادگان، شهرستان چادگان با داشتن ظرفیت‌ها و آثار طبیعی زیبا و وجود بیش از ۶۰ روستا، مسیر تردد و حضور گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور و چه بسا خارج از کشور است.

به گفته کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان، آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در چادگان وجود دارد که تعدادی از آن‌ها همچون آرامگاه کاوه آهنگر، پل تاریخی اورگان و ... ثبت ملی شده اند.

خانه‌های مسافر در چادگان ساماندهی می‌شود

نورالله عبداللهی- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چادگان در خصوص خانه‌های مسافر، گفت: برای ساماندهی اماکن اقامتی در ایام حضور مسافر در شهرستان، خانه‌های مسافری ساماندهی می شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف ساماندهی اماکن اقامتی و فراهم‌سازی بستر سفر ارزان قیمت، شهرستان چادگان به جمع شهرستان‌هایی که دارای مجوز راه‌اندازی خانه‌های مسافری است پیوست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان هدف از این طرح را ساماندهی خانه‌های مسافری در روزهای پر تردد مسافران در چادگان عنوان و اظهار کرد: در نخستین گام از راه‌اندازی این طرح با فراخوان عمومی، متقاضیان ایجاد این خانه‌ها شناسایی شده‌اند و تا کنون بیش از ۸۰ مورد آن‌ها فعال شده‌اند.

عبداللهی افزود: در مرحله بعد با احراز شرایط متقاضیان، توسط این اداره کل، نسبت به درجه بندی، نرخ‌گذاری و ثبت در سیستم رزرواسیون در نظر گرفته شده اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، این طرح در شهر چادگان، رزوه و سپس در روستاهای حاشیه زاینده‌رود اجرا می‌شود و پروانه بهره‌برداری صادر شده توسط اداره موقت بوده و صرفا برای ایام پیک مسافرت ها به شهرستان خواهد بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان، افزود: بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی از جمله ویلا، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در چادگان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش