با فساد در البرز قاطعانه برخورد می‌کنیم


با فساد در البرز قاطعانه برخورد می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: برخورد با فساد درون سازمانی بر برون‌سازمانی اولویت دارد و ما هم در استان البرز کمترین مماشاتی در صیانت از سلامت قضات و کارمندان نخواهیم داشت.

‌به گزارش ایسنا‌، دکتر حسین فاضلی هریکندی در نشست صمیمی با اساتید حوزه و دانشگاه که به همت معاونت فرهنگی دادگستری استان البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌ با اقشار و گروه‌های مختلف یکی از برنامه‌های جدی دادگستری استان است گفت: هدف از این جلسات هم‌اندیشی در درجه نخست استفاده از نظرات کارشناسی و ارزشمند نخبگان، نهادهای مدنی و اقشار و گروه‌های مختلف مردمی است تا بتوانیم به اهداف مدنظر مدیریت جدید قوه قضائیه برسیم.

وی با تاکید بر اینکه کلیه مباحث مطرح شده در این نشست به صورت جدی پیگیری خواهد شد، بیان کرد: موارد متعددی بوده که پس از برگزاری جلسات مشابه بلافاصله دستورات لازم به مجموعه برای برطرف کردن ایرادات و انتقادات و همچنین اعمال پیشنهادات صادر شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تبیین تغییرات انجام شده در قوه قضائیه گفت: آیت‌الله رئیسی سوابق و تجارب چندین دوره مدیریت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه را دارا بوده و شناخت کافی و وافی به این مجموعه و اجزا آن دارد و به دلیل همین شناخت جامع، پیش از انتصاب، برنامه‌هایی را برای ایجاد تحول در قوه قضائیه به محضر رهبر انقلاب ارائه کرد که ایشان هم در حکم انتصاب با تاکید بر اجرای سند تحول قوه قضائیه بر آن مهر تایید زدند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در سخنرانی‌ها و دیدارهای متعدد به تبیین سند تحول قوه قضائیه پرداخته و با تامل در آن‌ها می‌توان به سرفصل‌هایی از قبیل نگرانی در مورد افزایش ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی، پروندهای مسن، کاهش جمعیت کیفری، مبارزه با فساد و تکریم ارباب رجوع رسید که از دغدغه‌های جدی مردم و دلسوزان نظام هستند.

وی در ادامه متذکر شد: دیدار با اقشار و گروه‌های مختلف استان البرز ادامه خواهد داشت؛ خود را برای اجرای سند تحول قوه قضائیه در استان نیازمند همفکری و دریافت ایده‌های نو می‌دانیم و در مسیر تحقق و اجرای عدالت از پیشنهادات استقبال خواهیم کرد .

دکتر فاضلی هریکندی با اشاره به دیگر هدف برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی متذکر شد: هرچند این تلقی صحیح که برنامه‌های سند تحول ملی است را داریم ولی اقتضائات و شرایط خاص استان ایجاب می‌کند با هم‌فکری و جلب هم‌اندیشی نخبگان استانی با کمترین انرژی و هزینه بیشترین دستاوردها را داشته باشیم؛ کمترین دستاورد این نشست‌ها این است که نگاه‌های متفاوت به عملکرد قضایی استان به مجموعه منتقل می‌شود و به ما در دریافت نگاه بیرونی به عملکردمان کمک می‌کند‌.

یکی از مباحث مطرح شده توسط حاضران در این نشست موضوع نگاه دادگستری استان به وکلا بود که رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آن گفت: نگاه دادگستری به وکلا مثبت است و بارها در نشست‌های متعدد بر آن تاکید کرده‌ایم که وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند و وکیل متعهد می‌تواند در تشخیص حق و اجرای عدالت به قاضی کمک قابل توجهی کند .

وی با اشاره به یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص مبارزه با فساد در درون دادگستری استان بیان کرد: رئیس محترم قوه قضائیه نگاه ویژه‌ای به موضوع مبارزه با فساد دارد؛ در استان البرز هم در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید با هر نوع انحراف و فساد بیرونی برخورد خواهیم کرد؛ در زمینه فساد درون سازمانی هم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسئولان قضایی تاکید کردند برخورد با فساد درون سازمانی بر برون‌سازمانی اولویت دارد و ما هم در استان البرز کمترین مماشاتی در صیانت از سلامت قضات و کارمندان نخواهیم داشت‌.

در این نشست که به مدت بیش از دو ساعت انجام شد چندین تن از اساتید حوزه و دانشگاه، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه دادگستری را مطرح کردند و مقرر شد نشست‌های مشابه به صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود‌.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)