با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم


با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت به پیر شدن جمعیت کشور هشدار داد و گفت: 3 هزار کمک پرستار در کشور جذب شده است.

به گزارش فانوس، مریم حضرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: جمعیت کشور با سرعت قابل توجهی رو به رشد است و باید چاره‌ای برای این کار اندیشیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت، وزارت بهداشت را مکلف کرده تا به جامع‌تر شدن نظام سلامت تلاش کند، گفت: طبق برنامه ششم‌ توسعه مکلف شده‌ایم تا در راستای رشد پرستاری در کشور قدم برداریم.

با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کشور به سمت جمعیت سالمندی می‌رود، تصریح کرد: علاوه بر این‌ هزینه‌های درمان و بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است.

کمبود پرستار
وی در ادامه به کمبود پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم و خوشبختانه دستور جذب ۹ هزار پرستار در سال جاری صادر شده است و به زودی این امر محقق می‌شود‌.

حضرتی با بیان اینکه کمبود پرستار رابطه مستقیمی با افزایش خطاهای پرستاری دارد، خاطرنشان کرد: کمبود هر ۱۰ درصد پرستار منجر به افزایش ۱۲ درصدی مرگ و میر می‌کند.

این مقام مسئول همچنین از جذب ۳ هزار کمک پرستار خبر داد و گفت: کمک پرستاران تا حدود زیادی فشار کاری پرستاران را کاهش داده‌اند و اقدامات اولیه پرستاری را کاملا آموزش دیده‌اند.

دکتر حضرتی همچنین به بحث جانشین‌پروری اشاره کرد و گفت: این بحث برای ما حائز اهمیت است و باید پرستاران به نکات مدیریتی آشنا باشند تا در صورت نیاز بتوانند مسئولیت مدیریتی را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه حضور بیشترین مدیر در وزارت بهداشت در حوزه معاونت پرستاری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار مدیر ارشد، مدیر میانی در معاونت پرستاری مشغول به خدمت هستند.

با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم

اربعین حسینی
وی در ادامه از برنامه وزارت بهداشت برای مستقر شدن در اربعین حسینی خبر داد و گفت: پرستاران هم همانند سایر اقشار در مرزهای غربی کشور مستقر خواهند شد.

این مسئول به طرح خوب ایجاد اتحادیه مراکز مشاره و مراقبت در منزل اشاره کرد و گفت: هدف این اتحادیه نظارت و کنترل‌دهی این مراکز است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به توانمندسازی پرستاران اشاره کرد و افزود: برای این کار ۱۸ برنامه حرفه‌ کوتاه مدت تدوین کردیم و به زودی در راستای توانمدسازی پرستاران استفاده می‌شود.

وی از انتخاب سال ۲۰۲۰ به نام سال پرستار و مامایی توسط سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: به زودی رئیس سازمان بهداشت جهانی به ایران برای برگزاری همایش سفر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم