آقایان از والیبال بانوان چه می‌خواهند؟


آقایان از والیبال بانوان چه می‌خواهند؟

والیبال بانوان به یکی از مدعیان آسیایی تبدیل شده متاسفانه در این میان اتفاقاتی تامل برانگیز بی سروصدا در حال انجام است. بیش از یک دهه است که بانوان والیبالیست جواز حضور در رقابت‌های بین...

والیبال بانوان به یکی از مدعیان آسیایی تبدیل شده متاسفانه در این میان اتفاقاتی تامل برانگیز بی سروصدا در حال انجام است.
بیش از یک دهه است که بانوان والیبالیست جواز حضور در رقابت‌های بین المللی را با حفظ شئونات اسلامی کسب کرده اند، زمانی که تیم ملی کشورمان توانست در سومین حضور آسیایی اش به جمع هشت تیم برتر قاره در ویتنام راه پیدا کند سیما صدیقی سکان تیم را در دست داشت و خبری از حضور مردان در کنار ملی پوشان نبود البته ناگفته نماند همان سال هم فدراسیون از امیرحسین منظمی به عنوان مشاورفنی در کنار تیم استفاده کرد، اما بنا به گفته کارشناسان وی به معنای واقعی نقش مشاور داشت و از صفر تا صد کار دست خانم‌ها بود.
اما در ادامه حضور بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بحث حضور آقایان کنار تیم ملی بعنوان مشاور فنی داغ‌تر شد تا جایی که در سال‌های اخیر این عنوان جنبه نمادین پیدا کرده و آن‌ها در اصل سکان هدایت را در دست گرفته اند و دیگر بانوان کادر فنی فقط تیم را همراهی می‌کنند.
نکته جالب و قابل تامل در شرایط کنونی این است که آقایان نتوانسته اند جایگاه آسیایی والیبال بانوان را حتی یک پله تغییر دهند اگر مسئولان هدف شان حمایتی است و توجیهی برای این نوع تصمیم گیری‌ها داشته باشند باید از فردی کمک بگیرند که بتواند مدال آوری مان را تضمین کند در غیر اینصورت ششمی با هشتمی مان در قاره تفاوت چندانی ندارد.
علاوه بر آن باید اشاره کرد به وجود خانم‌های مربی توانمند در والیبال ایران، تجربه ثابت کرده اطلاعات فنی آن‌ها از آقایانی که تاکنون در کادر فنی تیم‌های ملی بانوان قرار گرفته اند، کمتر نبوده است و از این پس هم می‌توانند راه رشد و پیشرفت را در این بخش ادامه دهند.
از بحث ملی که بگذریم، باید گفت که حالا کار به جایی رسیده که شنیده می‌شود آقایان به فکر تیمداری در لیگ برتر بانوان هم هستند که اگر این اتفاق بیافتد دوره‌ای نابودی والیبال در این بخش از فعالان ایران روند سریعتری را به خود خواهد گرفت، چون مربیانی که سال‌ها برای پرورش و رشد بازیکنان و شاگردانشان تلاش و زحمت کشیده اند به راحتی کنار گذاشته می‌شوند.
این مساله انگیزه بانوان مربی را به حد زیادی کاهش می‌دهد و آن‌ها دیگر تمایلی به پرورش و تعلیم نخبه‌ها در رده‌های سنی پایه نخواهند داشت و والیبال بانوان رو به قهقرا خواهد رفت.
مربیان خانم از نظر فنی و علمی هم گام با والیبال روز دنیا رشد کرده اند و نمی‌توان گفت که سطح کار ملی پوشان در حدی است که اطلاعات این مربیان پاسخگوی نیاز شاگردان شان نیست تا فدراسیون مجبور شود سراغ آقایان برود.
بانوان ایرانی در همه رده‌های سنی تمایل زیادی به والیبال دارند ورود بی سر و صدا و چراغ خاموش آقایان به این بخش پیامد‌های زیادی را به همراه خواهد داشت امیدواریم در این آشفته بازار والیبالی، بخش بانوان از این هرج و مرج تقسیم پست و سمت مصون بماند و لیگ برتر همانند سنوات قبل با حضور یک دست بانوان آغاز و دنبال شود.

آقایان از والیبال بانوان چه می‌خواهند؟ انسیه ورزنده
خبرنگار تحریریه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !