طرح گازرسانی به «ماراکومی» ماکو به بهره‌برداری رسید


طرح گازرسانی به «ماراکومی» ماکو به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- همزمان با نخستین روز هفته دولت /شنبه/ با حضور فرماندار و مسئولان ماکو طرح گازرسانی به روستای «ماراکومی» این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رییس شرکت گاز ماکو روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: گازرسانی روستای «ماراکومی» با ۲۸ میلیارد ریال هزینه اجرایی شد و با افتتاح آن ۴۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

رسول نوری‌نسب طول شبکه‌گذاری این طرح را هفت کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: کل مسیر شبکه‌گذاری این روستا سنگلاخی بود و با گازرسانی این مسیر طرح‌های بوم‌گردی نیز از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می‌شود.

طرح آبیاری تحت فشار - بارانی و مرمت و بازسازی قنات چهار روستای ماکو نیز در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو در این خصوص گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار - بارانی در روستاهای کشمش تپه و غله زاسی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اجرا شده‌است.

قاسم تاروردی‌زاده ادامه داد: با بهره‌ برداری از این طرح، هشت هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و ۱۴ خانوار نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

وی همچنین به افتتاح ۲ قنات در روستاهای تیکمه و کهریز اشاره کرد و افزود: با مرمت و بازسازی این قنات‌ها، ۱۳ هکتار از اراضی پوشش داده می شود و ۱۲ خانوار از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی طی چند سال گذشته نماد محرومیت‌زدایی دولت تدبیر و امید در این استان کم‌برخوردار به شمار می‌رود.

«ماراکومی» یکی از روستاهای بخش مرکزی ماکو بوده که در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی