912 طرح عمرانی و 62 طرح اقتصادی طی هفته دولت در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود


912 طرح عمرانی و 62 طرح اقتصادی طی هفته دولت در آذربایجان‌غربی بهره‌برداری می‌شود

ارومیه -  ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت، 912 طرح عمرانی با 10 هزار و 212 میلیارد ریال هزینه و 62 طرح اقتصادی با یک‌هزار و 730 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۹۱۲ طرح عمرانی، ۷۰۳ طرح دستگاه‌های اجرایی با اعتبار هفت‌هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال، ۹۴ طرح شهرداری‌های استان با اعتبار ۲ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال و ۱۱۵ طرح عمران روستایی دهیاری‌ها به مبلغ ۳۶۷ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال همچنین عملیات اجرایی ۷۵ طرح عمرانی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان با ۱۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۴ طرح مربوط به دستگاه‌های اجرایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال و ۱۱ پروژه مربوط به شهرداری‌های استان است.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی با ۷۷۸ میلیارد ریال، گازرسانی به ۴۹ روستا و ۶۳ واحد صنعتی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال، استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ارومیه با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال، افتتاح ۷۲۰ واحد مسکونی طرح بهسازی مسکن روستایی در سطح استان با ۵۵۷ میلیارد ریال و آب‌رسانی به ۴۹ روستا با اعتباری بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال از جمله پروژه های شاخص افتتاحی در هفته دولت امسال در استان است.

شهریاری، بهره برداری از ۲۰۴ طرح جهادکشاورزی در سطح استان با همکاری بخش خصوصی با اعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سایت ۳G و۴G همراه اول و ایرانسل، توسعه شبکه فیبر نوری در قالب ۷۹ پروژه و توسعه پوشش شبکه همراه روستایی و خدمات الکترونیک در روستاها با ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال اعتبار، احداث تصفیه خانه آب شرب شهر پلدشت با ۶۰۰ میلیارد ریال را از جمله دیگر پروژه های شاخص افتتاحی در هفته دولت برشمرد.

وی در خصوص طرح‌های در نظر گرفته‌شده برای کلنگ‌زنی نیز گفت: در این هفته عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۴ روستا و یک شهر و ۱۶۳ واحد صنعتی با ۸۵۰ میلیارد ریال، فیبر روستایی به طول ۱۰۴ کیلومتر با ۴۲ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی شهرچای ارومیه به مساحت ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت ارومیه با یک‌هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد زولای سلماس به مساحت ۱۶ هزار هکتار با اعتبار یک‌هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد دریک سلماس به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ هکتار با اعتباری افزون بر یک‌هزار و سه میلیارد ریال و آب‌رسانی به ۱۹۲ روستای سطح استان با اعتبار ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از افتتاح ۶۲ پروژه اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۰۸ نفر در استان خبر داد و افزود: ۱۴ پروژه اقتصادی نیز با ۱۷ هزار و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۶۷۹ نفر همزمان با هفته دولت در استان کلنگ زنی خواهد شد.

هفته دولت از امروز در کشور آغاز شده و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

قرار است در این هفته، آذربایجان غربی میزبان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری باشد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید