7 واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود


7 واحد صنعتی همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هفت واحد صنعتی در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، خوی، شاهین‌دژ و ماکو همزمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد دهقان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت سیمان مهر ماکو با ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در شهرستان ماکو است.

وی ادامه داد: شرکت سی‌ان‌جی سیلندر سراج خوی با ۵۳۰ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر از طرح‌های صنعتی قابل افتتاح در هفته دولت در شهرستان خوی است.

وی بیان کرد: شرکت سپیدصدف‌سان شاهین‌دژ، احداث راه دسترسی معادن شمال خوی، شرکت صنایع مهندسی ابزار جراحان ارومیه، شرکت تاران مهر و شرکت پاک تدبیر مکریان در مهاباد از دیگر طرح‌های صنعتی قابل افتتاح طی هفته دولت در این استان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۶۷۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

دهقان تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۸۲ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی هفته دولت شرکت مهد تجارت گستران عطار در شهرستان خوی با ۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال اعتبار و با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۶۰۰ نفر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: این واحد در زمینه تولید انواع سیلیکون جامد گرید متالورژی فعال خواهد بود و ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال را دارد.

برنامه‌های هفته دولت همزمان با سراسر کشور از امروز /شنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

۶۰۰۹/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا