پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش


پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش

نوعی نوشیدنی است که درآن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه و پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‎گیرد. دم‌نوش از جمله نوشیدنی‌های سنتی ایرانیان است.

دَم نوش:نوعی نوشیدنی است که درآن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه و پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می¬گیرد. دم‌نوش از جمله نوشیدنی‌های سنتی ایرانیان است.
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
دمنوش‌های گیاهی صد‌ها سال است که بعنوان دارو‌های طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و درد‌ها استفاده می‌شوند. علم مدرن نیز برخی از موارد استفاده دمنوش‌های گیاهی درگذشته را تاییدکرده و فواید جدیدی هم برای این دمنوش‌ها یافته است.
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
خواص انواع دمنوش‌ها:

- تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین برنده عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی
- رفع گرفتگی‌های عضلانی؛ نشاط‌آور؛ کاهش دهنده وزن؛ لاغری و فشارخون
- آرامش‌بخش و مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و درد‌های عصبی
- مفرح، تقویت کننده مغز و حواس و بازکننده انسداد عروق مغزی، موثر در درمان کابوس‌های سوداوی غش؛ سکسه، تحلیل سودا؛ امراض بلغمی و بیماری‌های کلیه
- بهبود سرماخوردگی؛ تسکین دهنده درد شکم و درمان کمردرد
- کمک به عملکرد کبد؛ درمان روماتیسم؛ بهبود تمرکز حوا؛ سلامتی پوست و مو؛ رفع خستگی چشم
- ضدناراحتی¬های عصبی، افسردگی، تشنج، میگرن¬های مزمن، بی¬خوابی، سردرد، بیماری¬های ریوی، زکام، غلظت خون، استفراغ، رماتیسم، آرتروز، نقرس، سیاتیک و...
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
طرز تهیه دمنوش‌ها:
گیاه خشک شده را در یک فنجان یا قوری ریخته و روی آن آب جوشیده بریزید. اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا دَم بکشد. می‌توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان¬های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید.
همچنین می-توانید گیاه به مقدار بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنا به ذائقه‌تان می‌توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.
هربار که شما چیزی می‌خورید، به بدن خود امکان ترمیم و ساخت بافت‌ها و هورمون‌ها را می¬دهید. اگر هر روز نوشیدنی گیاهی بنوشید، می‌توانید تغییرات قابل توجهی در حال خود، پوست خود و انرژی که در شما به وجود می‌آید، ببینید.

چرا دَم نوش؟
۱- رونق تولید ۲- نوشیدنی سنتی ۳- توصیه پزشکان ۴- اقتصادی‌تر ۵- تنوع در نوشیدنی

چرا سه‌شنبه‌ها؟
۱- بلیط نیم بهاء سینما ۲- سه‌شنبه‌ها بدون خودرو ۳- دوچرخه سواری رایگان ۴- پیاده‌روی‌های خانوادگی ۵- مکمل موارد مذکور

«سه‌شنبه‌ها؛ بجای چای، دم‌نوش بنوشیم»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !