قوچان‌نژاد، جهانبخش و حالا طارمی/ مهدی سریع‌ترین هت‌تریک یک ایرانی را ثبت کرد


قوچان‌نژاد، جهانبخش و حالا طارمی/ مهدی سریع‌ترین هت‌تریک یک ایرانی را ثبت کرد

مهدی طارمی سومین بازیکن ایرانی‌ای است که در اروپا هت‌تریک کرده.

مهدی طارمی سومین بازیکن ایرانی‌ای است که در اروپا هت‌تریک کرده.

به گزارش وبسایت نود، مهدی طارمی این فصل به تیم ریوآوه پرتغال پیوسته است. او در اولین بازی فصل با وجود اینکه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد، موفق شد برای تیم خود یک پنالتی بگیرد. طارمی در دومین بازی فصل ریوآوه در لیگ برتر پرتغال از ابتدا به میدان رفت و خوش درخشید. مهاجم ملی‌پوش فوتبال کشورمان در بازی شب گذشته مقابل آوس موفق شد برای تیم خود هت‌تریک کند. او علاوه بر هت‌تریک یک پنالتی هم برای تیم خود گرفت تا ستاره‌ی میدان باشد. طارمی اولین ایرانی‌ای نیست که در اروپا هت‌تریک می‌کند.

نام او حالا در کنار علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، رحمان رضایی و سامان قدوس قرار گرفت که موفق شدند در هفته‌های ابتدایی در اروپا برای تیم‌های خود گلزنی کنند. در این گزارش عملکرد بازیکنان ایرانی‌ای که در سطح اول فوتبال اروپا هت‌تریک کرده‌اند را مرور کرده‌ایم.

اولین ایرانی

رضا قوچان‌نژاد اولین ایرانی‌ای است که موفق شده به عنوان لژیونر در اروپا هت‌تریک کند. قوچان ‌نژاد که گل صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل و تنها گل ایران در جام جهانی 2014 را مقابل بوسنی به ثمر رساند، در فصل 17-2016 موفق شد به عنوان اولین ایرانی همراه با تیم هیرنفین هلند در اروپا هت‌تریک کند. مهاجم سابق تیم ملی در بازی هفته نوزدهم مقابل آیندهوون موفق شد 3 گل برای تیم خود به ثمر برساند. با وجود هت‌تریک قوچان‌نژاد، هیرنفین بازی را به رقیب قدرتمند خود با نتیجه‌ی 4 بر 3 واگذار کرد.

اولین هت‌تریک یک بازیکن ایرانی در اروپا تا دقیقه 80 بازی بدست آمد. قوچان‌نژاد قبل از این هت‌تریک، در رده‌ی باشگاهی دو بار دیگر هت‌تریک کرده بود. یکی از این هت‌تریک‌ها در دسته اول هلند و دیگری در قطر بود.

بیشترین هت‌تریک

علیرضا جهانبخش بهترین فصل فوتبالی خود را همراه با باشگاه آلکمار هلند تجربه کرد. او در فصل 18-2017 موفق شد 2 بار برای این تیم در لیگ هلند هت‌تریک کند. اولین هت‌تریک جهانبخش به هفته‌ی سی و دوم و بازی مقابل ویتسه برمی‌گردد. اولین هت‌تریک جهانبخش در اروپا تا دقیقه 54 بازی طول کشید و در آن بازی آلکمار موفق شد با نتیجه 4 بر 3 میهمان خود را شکست دهد. جهانبخش 2 هفته بعد از اولین هت‌تریک خود در هلند و در بازی آخر فصل آلکمار باز هم توانست برای این تیم هت‌تریک کند. او در بازی مقابل زوله که با پیروزی 6 بر صفر آلکمار همراه بود، 3 گل برای آلکمار زد. وینگر ایرانی آلکمار با 6 گلی که در 3 هفته‌ی پایانی لیگ هلند به ثمر رساند، به عنوان اولین بازیکن آسیایی موفق شد در اروپا آقای گل شود. او بعد از درخشش در آلکمار به لیگ برتر انگلستان رفت و به باشگاه برایتون پیوست. هت‌تریک در بازی پایانی فصل و آقای گل شدن جهانبخش، خداحافظی باشکوهی با هواداران آلکمار برای بازیکن ایرانی این تیم به همراه داشت.

هت‌تریک شب گذشته طارمی مقابل آوس، سریع‌ترین هت‌تریک یک بازیکن ایرانی در اروپا است. 3 گل طارمی برای ریوآوه تا دقیقه 52 بازی به ثمر رسید. بعد از طارمی، علیرضا جهانبخش حضور دارد که تا دقیقه 54 بازی مقابل ویتسه موفق شد برای آلکمار هت‌تریک کند.

1870

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی