بهره برداری از 50 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان آغاز شد


بهره برداری از 50 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

محمدامیر براهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر خانه ورزش روستایی در استان حدود ۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: میز پینگ‌پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی است.
وی افزود: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه باموادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ سال اخیر ۲۰۱ خانه ورزش روستایی در استان به بهره‌برداری رسید و این روند با قوت ادامه دارد.
وی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.
به گزارش ایرنا هم اینک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس