تحقق مطالبات زنان برنامه اجرایی دولت دوازدهم است


تحقق مطالبات زنان برنامه اجرایی دولت دوازدهم است

اراک - ایرنا - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تحقق مطالبات زنان و برآوردن انتظارات قانونی این قشر از نظام اسلامی به عنوان برنامه اجرایی در دستور کار دولت دوازدهم است.

به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار» روز شنبه در بدو ورود به شهر اراک در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: شاخص ها و راهبردهای هدفمندی از سوی دولت دوازدهم برای بهبود عدالت جنسیتی تدوین شده و ستاد ملی زن و خانواده با نظارت و حضور مستقیم رئیس جمهوری و نظر و تایید قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: این شاخص ها در زمینه های مختلفی از قبیل آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اقتصادی و مشارکت های اجتماعی و هر بخشی که بهبود معیشت خانواده و زنان را به دنبال داشته باشد، تصویب و به نقط مختلف کشور ابلاغ شده و بر اساس آن هر استانی یک برنامه مدونی در خصوص ارتقای نقش زنان و خانواده تدوین کرده است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: علاوه بر این موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور و اشتغال زنان روستایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در راستای تولید محصولات سالم و استاندارد در نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

ابتکار بیان کرد: پنج لایحه مختلف در خصوص قوانین مربوط با بانوان و خانواده نیز تدوین شده که یکی از این لوایح به قوه قضاییه ارسال شده و انتظار می رود این قوه در بخش هایی که جنبه قضایی دارد، نظرات قطعی خود را اعلام تا برای تصویب قطعی آماده شود.

وی گفت: یک لایحه مهم دیگر تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان با مشارکت صاحبنظران اجتماعی، دانشگاهی و حوزوی نیز تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد اما شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد کرد که پس از رفع آنها برای تصویب نهایی به خانه ملت ارسال می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: با توجه با اینکه اختلالات ارتباطی و عدم مهارت لازم برای برقراری ارتباط اعضای خانواده یکی از مهمترین مشکلات کانون خانواده است طرح گفت و گوی ملی خانواده در این معاونت مطرح شده که مرحله نخست این طرح انجام و مرحله دوم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، سمن ها و دانشگاه نیز در حال اجرا است.

ابتکار بیان کرد: دولت تدبیر و امید در واگذاری پست های مدیریتی به بانوان موفق عمل کرده اما اکنون هشت معاون استانداری در نقاط مختلف کشور به بانوان واگذار شده است.

ابتکار افزود: ارائه 6 ساعت آموزش مستمر قبل، حین و بعد از ازدواج نیز با جدیت در نقاط مختلف کشور دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: سرمایه گزاری روی بنیان خانواده از هر مسئله ای مهمتر است و صیانت از این نهاد مقدس باید محور برنامه های تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: اکنون نرخ ازدواج و زاد و ولد در استان مرکزی پایین است و این استان یکی از پیرترین استان های کشور محسوب می شود که می طلبد دولت تدبیر و امید نسبت به این مسئله مهم چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه هیچ مخالفتی با واگذاری سمت های مدیریتی به بانوان وجود ندارد، بیان کرد: هویت بخشی و شخصیت سازی برای این قشر از جامعه امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و واگذاری سمت های حساس نیز به بانوان باید با ضوابط و ساز و کار قانونمند صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شخصیت انسان در سنین پایین شکل می گیرد توجه ویژه به امور مهدهای کودک یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و انجام امور این مراکز باید در قالب یک معاونت ویژه از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اکنون 50 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در بخش بانوان فعال هستند و امروز بیش از 2 هزار و 500 خواهر از حوزه های علمیه استان فارغ التحصیل و بیش از 2 هزار و 500 نفر نیز در حال تحصیل هستند.

وی افزود: پیش از این حوزه های علمیه بانوان استان مرکزی تنها در سطوح یک و 2 فعال بود اما اکنون 2 مدرسه سطح سه و یک مدرسه طح چهار نیز در اراک و ساوه فعال شده است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: 108 پست مدیریتی این استان در 2 سال گذشته به بانوان واگذار شده و واگذاری پست های مدیریتی این استان هم در استانداری و هم در دستگاه های اجرایی نسبت به 2 سال گذشته بیش از 2 و نیم برابر شده است.

سید «علی آقازاده» افزود: هر مسئولیتی که در سال های گذشته به بانوان واگذار شده با دقت نظر و تعهد همراه بوده است.

شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی، حضور در آیین آغاز به کار مرکز نگهداری زنان آسیب دیده و موزه عمارت وکیل، بازدید از بند نسوان ندامتگاه اراک و دیدار با بانوان منتخب، از برنامه های سفر یک روز معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در سفر یک روزه به اراک است.

اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از 640 هزار نفر جمعیت دارد.

3017/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید