2 مرکز رشد طی هفته دولت در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود


2 مرکز رشد طی هفته دولت در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: مرکز رشد شهرستان میاندوآب و ساختمان دوم مرکز رشد جامع واحدهای فناور ارومیه همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

علی محمد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز رشد شهرستان میاندوآب در زمینی به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع آماده افتتاح در هفته دولت است و می‌تواند ۱۵ شرکت دانش بنیان را در خود جای دهد و برای تجهیز آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: ساختمان دوم مرکز رشد جامع واحدهای فناور ارومیه نیز که در ابتدای جاده سلماس قرار گرفته، ظرفیت استقرار ۲۰ شرکت دانش‌بنیان را دارد و برای تجهیز و راه‌اندازی این مرکز رشد نیز هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

نیکبخت اعلام کرد: ساختمان‌های این مراکز با حمایت دانشگاه پیام نور استان در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفته و پارک اقدام به تجهیز آنها کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت بسیار مناسبی در دانشگاه‌های این استان وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: همچنین فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT نیز در خیابان دانشگاه ارومیه برای بهره‌برداری در هفته دولت آماده است تا فعالان این حوزه را در این محل گرد هم آیند.

وی گفت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

برنامه‌های هفته دولت همزمان با سراسر کشور از امروز /شنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تأسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو