10 طرح راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی طی هفته دولت افتتاح می‌شود


10 طرح راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی طی هفته دولت افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 10 طرح عمرانی با 182 میلیارد ریال طی هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم مبارک‌قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهسازی و آسفالت مسیر روستایی خوراسب در ارومیه به طول سه کیلومتر با ۱۲ میلیارد ریال هزینه، بهسازی و آسفالت مسیر روستایی سه راهی کهریز – کاسب به طول ۵۰۰ متر با عرض هشت متر با چهار میلیارد ریال هزینه، بهسازی و آسفالت محور روستایی بستک‌آباد به طول ۱.۸ کیلومتر با ۱۰ میلیارد ریال هزینه و بهسازی و آسفالت مسیر روستایی داراب – دلزی به طول ۶.۵ کیلومتر و با ۱۵ میلیارد ریال هزینه از جمله طرح‌های افتتاحی این اداره‌کل طی هفته دولت است.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته تونل شماره یک راه اصلی شاهین‌دژ – تکاب به طول یک کیلومتر با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: تعریض محور ۱.۷ کیلومتری جارچیلو شهرک صنعتی با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح محور خوی – قطور به طول ۱.۲ کیلومتر با ۱۸ میلیارد ریال هزینه و افتتاح مسیر ارتباطی ارومیه به اشنویه گردنه آغبلاغ با طول ۵.۵ کیلومتر و با ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه از دیگر طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال این اداره‌کل است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز گفت: بهسازی و آسفالت مسیر ارتباطی روستایی بارون – شاهگلن در چالدران به طول چهار کیلومتر، رنگلان علیا و سفلی در شهرستان چایپاره به طول ۱.۲ کیلومتر، محور روستایی گنبد به طول چهار کیلومتر در خوی و گندوک‌علا در ارومیه به طول ۵۰۰ متر از جمله این طرح‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای طرح‌های کلنگ‌زنی این سازمان ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و برای ۵۴ نفر اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

مبارک‌قدم با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح مدیریت بازآفرینی شهری این استان، افزود: خانه محله در بوکان با ۵۲۵ مترمربع مساحت و با ۶ میلیارد ریال هزینه و بهسازی و آسفالت معابر شهر سردشت یا یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت و با پنج میلیارد ریال هزینه طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی این هفته ساختمان کتابخانه دهخدا میاندوآب در زمینی به مساحت ۸۳۶ مترمربع و ساختمان واکنش سریع ستادی ارومیه در زمینی به مساحت ۴۵۳ مترمربع کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: برای طرح‌های کلنگ‌زنی این اداره‌کل بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های هفته دولت همزمان با سراسر کشور از امروز /شنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور کدام شهر است؟