بهره‌بردای از 9 طرح برق‌رسانی روستایی همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی


بهره‌بردای از 9 طرح برق‌رسانی روستایی همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت هفته دولت 9 طرح برق‌رسانی روستایی در این استان با 39 میلیارد و 71 میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر حسن‌بگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها در شهرستان‌های چالدران، خوی، بوکان و تکاب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای برق‌رسانی به روستاهای نفتو، زنکره، داشلی بولاغ، عربین کندی، مسجدلو و مجنون به به جیک شهرستان چالدران ۲۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال هزینه صرف شد.

وی افزود: همچنین طرح‌های روستای جعفرآباد خوی با چهار میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال هزینه، روستای کانی محمدعلی بوکان با سه میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال هزینه و روستای چیچکلو تکاب با هشت میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از بهره‌برداری ۳۴ طرح برق‌رسانی در ارومیه نیز خبر داد و گفت: طرح‌های برق‌رسانی ارومیه شامل تامین برق متقاضیان شهری و روستایی، احداث شبکه روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، احداث شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار، رینک پست زمینی، جابجایی پست زمینی، توسعه فیدر، نصب پست هوایی، تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار، افزایش قدرت پست هوایی و احداث خط فشار متوسط است.

حسن بگلو ادامه داد: این طرح‌ها با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با ۲۷ هزارو ۴۰۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ هزار و ۸۱۲ روستای برق‌دار وظیفه خدمات‌رسانی به یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۰۹ مشترک را در ۲۱ مدیریت بر عهده دارد و هشتمین شرکت توزیع بزرگ کشور است.

وی افزود: ۹۳۳ هزار و ۵۶۵ مشترک این استان شهری و ۳۲۳ هزار و ۹۴۴ مشترک نیز روستایی است.

وی اعلام کرد: ضریب نفوذ برق‌رسانی در سطح شهرهای استان ۱۰۰ درصد و در روستاها نیز ۹۹.۹۸ درصد است.

برنامه‌های هفته دولت همزمان با سراسر کشور از امروز /شنبه/ در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی این شرکت به ۲۸ مورد رسیده است.

صرفه‌جویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر