دولت در پی اجرای طرح انتقال آب خزر برای توسعه سمنان است


دولت در پی اجرای طرح انتقال آب خزر برای توسعه سمنان است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ابَرطرح انتقال آب خزر به سمنان با همت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف توسعه استان در گام اجرایی قرار گرفته است.

علیرضا آشناگر روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته دولت در شبستان امامزاده یحیی(ع) سمنان افزود: پیشرفت اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید چشمگیر و غیرقابل وصف بوده است و بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در سمنان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: با رفع مشکلات زیرساختی می توان برای توسعه و رونق کسب و کار در استان قدم‌های جدی‌تری برداشت و برای توسعه همه جانبه سمنان با توجه به موقعیت جغرافیایی باید تلاش بیشتری شود.

استاندار سمنان ادامه داد: رفع چالش کم‌آبی و تامین زیرساخت‌ها رویکرد اصولی دولت تدبیر و امید برای توسعه استان است و اکنون مراحل پایانی معماری و بررسی تامین منابع مالی طرح انتقال آب خزر به استان سمنان در حال انجام است.

آشناگر اضافه کرد: در گام اجرایی قرار گرفتن انتقال آب خزر به سمنان با برنامه‌ریزی اصولی و تلاش های دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد، برآورد هزینه انتقال آب خزر به استان سمنان از محل اعتبارهای غیردولتی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

استاندار سمنان گفت: انتقال آب خزر به سمنان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال منابع غیردولتی پیش بینی می شود که براساس برنامه‌ریزی‌های هدفمند هرچه سریع‌تر باید این ابرطرح عمرانی و اقتصادی در گام اجرایی قرار گیرد.

آشناگر اضافه کرد: دولت اقدام‌های لازم برای توسعه سمنان با وجود مشکلات فراوان انجام داده است و با تمام توان در ادامه راه هم برای رونق اقتصادی و اشتغال استان اقدام‌های همه‌جانبه انجام می شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحدهای معدنی استان سمنان برای رونق اقتصادی بی‌نظیر است و با رفع مشکلات زیرساختی می توان بهره‌وری در این بخش را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

آشناگر گفت: تولید ناخالص داخلی در استان سمنان با وجود تحریم‌ها و فشارخارجی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

نرخ جمعیت در استان سمنان ۲.۶ است

استاندار سمنان تصریح کرد: با وجود اینکه نرج جمعیت در کشور ۱.۷ است اما این آمار در استان سمنان ۲.۶ است.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی از شهرستان‌های استان سمنان نرخ جمعیت به ۵.۸ رسیده است که این رقم به معنی افزایش مهاجرت‌ها و فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال است.

آشناگر اضافه کرد: دستاورد دولت تدبیر وامید در استان سمنان درخشان است اما بعضی از افراد با روش‌های مختلف می خواهند این دولت خدمتگزار را ناکارآمد جلوه دهند.

استاندار سمنان اضافه کرد: اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها دستاوردهای دولت تدبیر و امید را بدون مدح غیرواقعی به مردم گزارش دهند و این امر در افزایش اعتماد اقشار جامعه به مسئولان و خدمتگزاران‌شان بسیار تاثیر گذار است.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارهای عمرانی استان‌ سمنان

آشناگر تصریح کرد: اعتبارهای عمرانی استان سمنان در سال گذشته ۱۰۰ درصد جذب شد که این امر نشان از تلاش مطلوب مدیران مربوط برای اجرای طرح های مهم عمرانی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ شغل در سمنان با ارایه تسهیلات ایجاد شد و یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال وام روستایی به روستاییان استان پرداخت شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در خدمتگزاری به مردم از شهیدان باهنر و رجایی الگوبرداری کنند چرا که این شخصیت‌های فرزانه با تمام وجود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی جانفشانی کردند.

برنامه‌های ترامپ راه به جایی نمی‌برد

آشناگر اضافه کرد: ترامپ با استفاده از ابزارهای مختلف درصدد ایجاد نفاق و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای ملت ایران بوده است اما با تلاش و حمایت رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت این توطئه ها به جایی نمی رسد.

وی اضافه کرد: در ابتدا قصد ترامپ نابودی نظام جمهوری اسلامی بود که راه به جایی نبرد و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی با همدلی مردم و مسئولان ناکام مانده است.

استاندار سمنان ادامه داد: انجام مذاکره با ایران از دیگر حربه‌های آمریکا است که به هیچ عنوان ایران خواهان مذاکره غیرعقلانی و با زبان زور نیست و تمام توطئه‌های ترامپ به شکست مواجه شده است.

آشناگر گفت: اکنون ارزش پولی ایران در حال احیا شدن است و بسیاری از مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی با توجه به توان داخلی با چالش مواجه شده است.

در این آیین احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سمنان حضور داشتند.

۸۳۴ طرح در هفته دولت ۹۸ در استان سمنان بهره برداری و کلنگ‌زنی می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری