خانواده‌های معتادان به حمایت اجتماعی نیاز دارند


خانواده‌های معتادان به حمایت اجتماعی نیاز دارند

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان گفت: خانواده‌های معتادان نیاز به حمایت اجتماعی افراد دارند، زیرا معتاد به مواد مخدر بعد از ترک باید مسیر بازگشت به خانواده، اشتغال، توانمندی و احساس مفید و موثر بودن را درک تا بهبودی کامل پیدا کند.

بهروز شهابی‌زاد روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: مقابله با فرد معتاد و مبارزه با مواد مخدر به‌ تنهایی نمی‌تواند کافی باشد بلکه آموزش و آگاهی خانواده‌ها و تمام اقشار جامعه در این خصوص باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: مسئله اعتیاد باید در شهرستان توسط نخبگان و دانشجویان آسیب‌شناسی شود تا بتوان برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی کرد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر اگر با حضور تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت مستقیم مردم و اداره‌های ذی‌ربط انجام شد نتیجه‌بخش خواهد بود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و حضور مشاوران و روان‌شناسان در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری همایش‌ها و گفت‌وگو در بین جوانان و خانواده‌ها می‌تواند منجر به موفقیت‌هایی شود.

شهابی‌زاد تأکید کرد: باید خانواده‌ها را با ارائه آموزش‌های اولیه و کارساز نسبت به مواد مخدر هوشیار کنیم تا آسیب‌ها و معضلات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه استادان دانشگاه‌ها، مبلغان و روحانیان بیشترین مخاطب را دارند؛ افزود: آن‌ها ظرفیت مناسبی برای پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی هستند که در این راه می‌توانند کمک زیادی کنند.

همچنین معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه توانمندی، فراگیری حرفه و تلاش برای حضور در اجتماع و زندگی معمولی چیزی است که فرد بهبودیافته به شدت نیازمند

آن است ،اظهار داشت:‌ اعتماد دیگران موضوعی است که فرد بهبود یافته برای شروع دوباره زندگی به آن نیاز دارد و در توانمندی او موثر است.

رقیه کرمانیان افزود: برای مقابله و مبارزه با اعتیاد در جامعه پیشگیری، مبارزه، آموزش، درمان و اشتغال و مراقبت بعد از درمان باید با تمام توان استفاده شود .

وی گفت: فردی که گرفتار آسیب‌های اجتماعی اعتیاد شده است و بعد از ترک و بهبودی می‌خواهد زندگی کند، باید فرصت زندگی را برای او فراهم کرد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...