اتاق بازرگانی کرمان از ایده های خلاقانه حمایت می کند


اتاق بازرگانی کرمان از ایده های خلاقانه حمایت می کند

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، این اتاق در دوره جدید خود که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده، حمایت از کسب و کارهای نو و ایده های خلاقانه را در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی طبیب زاده روز شنبه در همایش بانوان کارآفرین استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ درصد پژوهشگران کشور را زنان تشکیل می دهند، گفت: لازم است که توجه جدی به حوزه اشتغال بانوان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: کشف خلاقیتها و تاسیس مدارس خلاقیت و ایدهپردازی در استان کرمان آغاز و تاکنون از ۳۰ هزار دانش آموز آزمون گرفته شده که بیش از ۷۰ درصد افراد خلاق از بین بانوان بوده اند و این نشان دهنده آن است که ظرفیت بسیار بالایی در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که اتاق بازرگانی کرمان در دوره جدید خود که از اسفندماه آغاز شده، حمایت از کسب و کارهای نو و حمایت از ایده های خلاقانه را در دستور کار خود دارد، گفت: انرژی در کرمان بحث بحرانزایی است و بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان ارزش انرژیای است که در این استان هدر می رود و بانوان می توانند در این حوزه ایده های خلاقانه خود را مطرح کنند.

وی ضمن اشاره به محدودیت های منابع آبی در استان کرمان، عنوان کرد: بانوان پژوهشگر و خلاق این استان می توانند ابتکارات خود را برای ذخیره سازی و مصرف بهینه آب متمرکز کنند و اتاق بازرگانی نیز از این ایده های خلاقانه حمایت خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز موضوع اکوسیستم کارآفرینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مفهوم اکوسیستم عبارت از مجموعه ای از عوامل برای بروز یک پدیده است و اکوسیستم کارآفرینی به معنای درگیر کردن همه عوامل مربوط به ایجاد و توسعه کارآفرینی با یکدیگر است.

مسعود ترکزاده با بیان اینکه بیش از ۶۳ درصد دانشجویان رشته های مهندسی را بانوان تشکیل می دهند، ادامه داد: نمی توان در جامعه ای که بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهند، به این حوزه بی توجه باشیم و بخواهیم توسعه جامعه را تنها با مردان ایجاد کنیم.

وی با بیان این مطلب که توسعه پایدار یک جامعه زمانی رخ می دهد که نگاه جامعی به حوزه توسعه اقتصادی داشته باشیم، عنوان کرد: تحصیلات، مهارت و مالکیت سه فاکتور اصلی در حوزه حضور بانوان در زمینه توسعه اقتصادی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از چالش های اصلی در حوزه کارآفرینی، مهارت است، گفت: اینکه مرکز کسب و کار بانوان به صورت یک مرکز مستقل فعالیت می کند، به معنای آن این است که این مرکز می تواند به صورت خاص به حوزه های مهارتی بانوان اختصاص داشته باشد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است