طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن


پلو تایلندی از انواع غذاهای فرنگی لذیذ و خوشمزه است که به صورت مخلوط سبزیجات با میگو تهیه می شود. در طرز تهیه پلو تایلندی می توانید از گوجه فرنگی و پیاز و میگو و برنج و رب و کره و تخم مرغ و سیر و نمک و فلفل استفاده نمایید. پلو تایلندی و بریانی هندی و اوشی پلو از انواع روش ها برای پخت پلوهای مخلوط هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه خود پلوهای...

پلو تایلندی از انواع غذاهای فرنگی لذیذ و خوشمزه است که به صورت مخلوط سبزیجات با میگو تهیه می شود. در طرز تهیه پلو تایلندی می توانید از گوجه فرنگی و پیاز و میگو و برنج و رب و کره و تخم مرغ و سیر و نمک و فلفل استفاده نمایید.

پلو تایلندی و بریانی هندی و اوشی پلو از انواع روش ها برای پخت پلوهای مخلوط هستند و اگر شما تمایل دارید در برنامه خود پلوهای فرنگی را نیز قرار دهید بهتر است از تهیه این غذاها غافل نشوید.

طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن

طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن

مواد لازم

پیاز : یک عدد گوجه فرنگی : ۲۵۰ گرم میگو پاک شده : ۲۵۰ گرم برنج : ۵۰۰ گرم رب گوجه فرنگی : یک قاشق سوپخوری کره : ۱۰۰ گرم سیر : سه حبه تخم مرغ : سه عدد نمک : به مقدار لازم فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه پلو تایلندی در منزل

برای تهیه پلو تایلندی ابتدا درون ظرفی مناسب مقداری کره بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس پیاز خرد شده را درون کره تفت دهید و سیر های کوبیده شده را به همراه نمک به پیازها اضافه کنید و مخلوط مواد را مقداری تفت دهید و حرارت گاز را خاموش کنید.
در مرحله بعدی طرز تهیه پلو تایلندی میگو ها را تمیز کنید و رگ پشت آن ها را خارج نمایید و میگوهای تمیز شده را درون آب به مدت چند دقیقه بجوشانید سپس میگوها را درون آبکش بریزید.
درون ظرفی مناسب میگو و تخم مرغ ها را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط این مواد را درون یخچال قرار دهید و گوجه فرنگی ها را نیز درون آبجوش بریزید و بعد از ۱۰ ثانیه آن ها را از درون آبجوش خارج نمایید و پوست گوجه ها را بگیرید سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کنید و گوجه های خرد شده را به همراه رب و ادویه به مخلوط پیاز داغ بیفزایید و زیر حرارت شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید تا گوجه ها به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن
در این مرحله از طرز تهیه پلو تایلندی درون قابلمه ای مناسب آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس برنج خیس خورده را به آب در حال جوش اضافه کنید و برنج را بعد از رسیدن به مرحله آبکشی درون آبکش بریزید.
میگوها را درون کره به خوبی سرخ کنید سپس ته دیگ را در کف قابلمه قرار دهید و برنج و میگو و مخلوط پیاز و گوجه را به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید و اجازه دهید برنج به خوبی دم بکشد سپس این غذای خوشمزه و بی نظیر را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید.

طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن

نکات طلایی برای پخت بهتر پلو تایلندی

در صورت تمایل می توانید این نوع پلو را به صورت کته نیز بپزید. در صورت تمایل می توانید مواد را به صورت لا به لا درون قابلمه نریزید و فقط آن ها را روی برنج قرار دهید و مخلوط میگو و برنج را به صورت جداگانه سرو نمایید. بهتر است برای دستور تهیه پلو تایلندی از گوجه گیلاسی استفاده نمایید.

طرز تهیه پلو تایلندی خوشمزه و نکاتی برای پخت حرفه ای آن

در این مطلب با طرز تهیه پلو تایلندی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این پلوی مخلوط نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته